Beteckningar..

the_connemara

Trådstartare
Varför heter det efter och undan? Morfar blir ju knas om man säger det "undanefter" lixom.. Vad är grunden till detta?

Det har varit mängder med trådar i detta ämne, men ingen har kunnat ge det definitiva svaret.

Vad gäller morfar säger man inte undanefter utan antingen att hästen är undan ett sto som är fallen efter ... eller så säger man morfar. Däremot kan du skriva eu.

Jag ser allt och hör allt! :angel: (skämtar bara, råkade se vad du skrivit och fick inte riktigt ihop det ibörjan :))

Du behöver inte alls be om uräkt :)
Jag ville bara förklara att det har diskuterats mycket utan att man kommit fram till något definitivt!

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 368
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 450
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar