Molin

Trådstartare
Jag måste få skriva av mej lite nu, vet inte ens om jag är i rätt fack men det märks väl.. :S

Jag fick ju lov och flytta min tös från min fodervärd pga olika själ och då ställde jag henne på bete hos min lilla systers gamla kompis gård. (En familj som min familj å släkt växt upp med typ).

Nu så fick jag stå hos dom maj, juni och juli och det var så skönt för jag vill inte flytta runt på Pillan hela tiden vilket har hänt nu varje år i 2år typ.. Jag flytta till Örebro och stallet där trivdes hon inte i, hon vart mobbad osv av andra hästarna som hon gick med. Då kunde min kompis ta henne på foder tills jag hittat ett nytt å hon tog henne i Oktober-06, allt gick bra för dom och jag hitta ett nytt stall i Mars-07, men då sa vi att eftersom att jag ska jobba i Falun juni och juli i sommar så kunde hon stanna där tills vi åkte hem hit till Örebro igen. Men det hände saker och hon kunde inte stanna kvar hos min kompis så den 4 maj (Förra fredagen) så flyttade jag henne till denna familj som vi växt upp med och innan det så sa jag att jag vill inte flytta på henne innan vi åker hem till Örebro helst så jag vill veta om hon kan stanna här tills sista Juli ev någon dag i Augusti, ja det var så bra, det gick kanon..

Idag, då fick jag veta att jag måste försöka hitta ett nytt ställe för att dom ska ev ta hem en till häst, en hingst som jag fatta det och dom har ju flera hästar och flera hagar men alla hagar utan just den Pillan går i så går det hingstar i dom andra. Tror t.o.m med att denna hingst hade gått i den hagen innan och skulle gå med dom på bete.. Jag hängde inte riktigt med där i svängarna faktiskt.. Först nämde hon den där hästen hon skulle hämta sen i andra studen sa hon saker om den där hingsten och jag fatta det som samma häst, men det kanske inte var det :S

Iaf, så nu står jag på ruta ett IGEN och jag mår dåligt av att behöva flytta runt min stackars häst på 5år hela jävla tiden (Ursäkta ordspråket).. Hon som Pillan står hos nu sa att det kanske går att hon står kvar men var berädd på att det kanske inte går, så vore jag du så skulle jag leta efter nytt och sen tacka nej till det OM Pillan får stå kvar..

Nu är det så att jag betalar inte mer än 500-600kr/mån för en betesplats och jag vill ju ha det rätt nära mej.. Men av alla ställen jag kan se nu ute på annons så står dom sååå långt ifrån och det kostar en del mer pengar :(

Jag får inga pengar för Juli månad (Är student) och min första lön får jag den 27 Juli så bara det är kaos.. Jag får givetvis låna pengar av min släkt men, varför är det så dyrt med bete i Dalarna :S :P

Finns det någon Falubo här inne som kan hjälpa mej med betesplats för juni och juli så vore det toppen, jag kan nog hjälpa till med olika saker om sådant behövs.. Men helt beroende på mina tider på jobbet.
Jag vet att man inte får "annonsera" här, men detta är mer en avskrivning där jag nämner det.. Jag skriver det inte som en annons iaf så säg till om det låter som det, isåfall strunta i det :S

Ok, nu har jag skrivit av mej, känns liiite bättre men iaf väldigt jobbigt.. Jag har så mycket i skolan nu oxå så det kommer ju verkligen i rätt läge.. Nä!!

Tack!!
 
Sv: Bete...

det är dyrt i uppsala också.

jag är också i behov av bete till min häst. hade tingat på en betsplats i närheten men så ringde tjejen idag och sa att hon tagit in en annan med flera hästar så jag fick inte ta dit min häst:devil: det kunde hon väl ändå kläckt ur sig tidigare nu när jag tackat nej till alternativet!
 
Sv: Bete...

Aah jag förstår.. Ja det är fan surt, men alltså har dom lovat en plats så kan dom väl inte dra tillbaka det dom sagt. Iförsig finns inget på papper men ett muntligt avtal tycker man borde duga..

Vi får se hur det blir för oss... Jag tycker det är jobbigt.. Jag menar jag vill ju ha henne nära mej när jag är i Falun, jag vill inte låta henne bara gå enbart liksom. Men blir så fallet så lär det väl bli så..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 089
Senast: mars
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 846
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 400
Senast: tuaphua
·
Avel Jag har ju lånat ut mitt ena avelssto till en tjej som tagit föl på henne i år. Ursprungligen så skulle stoet stå hos mig och att hon...
Svar
14
· Visningar
2 407
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp