Bete och kraftfoder

malinsky

Trådstartare
Ni som har hästarna på bete och rider/tränar dem. Hur gör ni med kraftfodret? Fodrar som vanligt? Ger extra efter träning? Inget alls?
 
Sv: Bete och kraftfoder

Jag brukar ge extra just för att jag håller igång även på sommaren med träning och tävling.
 
Sv: Bete och kraftfoder

Jag ger inget speciellt utöver betet, förutom mineraler.
Kanske att hon får lite betfor+morötter och extra salt eller något om vi har varit ute extra länge, men annars inget.
 
Sv: Bete och kraftfoder

Ger liten skvätt havre, Hestekraft och betfor för att blanda i Flexijoint, biotin, Kisergur och mineralerna, varje dag.
Han får semester mest hela sommaren - är sjukpensionär pga pålagringar. Rider 1-3 gg/veckan under sommaren, då får han lite extra kraftfoder.
 
Sv: Bete och kraftfoder

När dom går ut på bete behöver dom inte lika mkt foder som på vintern. Jag ändrar min hästs foderstat efter hur hon ser ut och känns. Som nu på sommaren (som kmr komma nån gång) ger jag nästan bara havre eftersom hon annars blir ännu fetare än hon brukar bli. Med lite havre orkar hon bli av med fettet :p
 
Sv: Bete och kraftfoder

Jag brukar ge kraftfoder efter ridning dom dagar som jag rider, dom dagar jag inte rider så får dom klara sig på gräset.
 
Sv: Bete och kraftfoder

Tack för svaren! tror det lutar mot att han får sin krafft e träning, men bör jag byta 125-an mot vanlig krafft tro under betet?
 

Liknande trådar

  • Låst
Foder & Strö Varmblod 21 år. Svårfödd. . I fint hull men mot smalare hållet. Bete i princip slut, hösilage 4 ggr dag. Fick hem henne i juli...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 906
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
498
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
552
Senast: Linda_A
·
Hästvård Nu är det dags. Min ponny är "för gammal" och börjar magra av trots bete och extra foder. Han är född 1995, och tar åldern ut sin rätt...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 379
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp