Bete och åringar

F

fazella

Hur ofta och mycket får era åringar beta (-sommartid)? Förstår givetvis att det beror på kvalitet på gräs, vilken grässort etc. Men jag skall ha åring för första gången och vill inte att något otrevligt som fång el. likn. skall inträffa. Det är en arab om det skulle va så att ni har några tips till mig.

Sv: Bete och åringar

Fång på en ettåring är omöjligt vad jag vet.
Låt den beta hur mycket som helst. Hästen kommer garanterat växa så den knakar under betestiden, så den behöver all näring den kan få.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 949
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 700
Senast: Glimra
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
63 506
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka