Bete 2009!

T

Trott

När släpper ni på bete i år? Någon som redan släppt?

Vi planerar att släppa våra nästa helg dvs 2-3 maj!

Sv: Bete 2009!

Våra går ju redan i sina hagar men jag räknar med att höet ska räcka till nån gång i mitten på nästa vecka. Sen får dom klara sig på betet.

Bor mellan Sthlm o Uppsala.

Vi brukar släppa våra i månadsskiftet maj-juni, sedan får de gå ute tills slutet av september om vädret tillåter :)

förra året släppte vi våra den 13 maj. får se hur vädret blir, kanske vi släpper dem efter tävlingen 9 maj.

Våra går på "bete" men stödsfodras ännu pga av lite dåligt bete än så länge, men alla går ute dygnet runt:)
(västra götaland, vid vättern)

funderar också på att släppa dem nästa helg när avmaskingen är utförd:)

bor i värmland och än går de in på natten väntar nog nån vecka till så det inte blir för kallt på natten var frost igår morse=(

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
905
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
610
Senast: Linda_A
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 218
Senast: Habina
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 863
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Nyårstråden
  • Pluggtråden
  • Vad läser du just nu?