C
Carolrita
Ja, vad är skillnaden? Betamix -kornbaserat fullfoder - och Hestekraft innehåller bl a lusern, örter, korn, majs, popcorn, osv.
Det enda jag tycker är nackdelen med Hestekraft är VITLÖKEN
Betamix har 3 olika sorts, Normal, Ört o Extra. Extra har ju 100g i Smrp medan Normal har 85.......Ört samma som Normal, bara det att den har 1% örter i.
Men MJ i Betamix Extra har mera än Normal, så jag undrar vad som är bättre o fodra en märr, som inte går på trav.
Och har man en travhäst, som går på trav är det Extra som man ska fodra med.
Vad jag ville komma med dessa foder Betamix o Hestekraft är att dom har ungefär lika ingredienser, men ändå inte. Vilket av dom har högre stärkelseinnehåll. Vill verkligen inte fodra min häst något foder med hög stärkelseinnehåll.
Hestekraft är ju intressant, o det är ju Betamix med.
Vad skulle ni ha valt? Vet att analysvärdena i grovfoder avgör, men annars då?
Det enda jag tycker är nackdelen med Hestekraft är VITLÖKEN
Betamix har 3 olika sorts, Normal, Ört o Extra. Extra har ju 100g i Smrp medan Normal har 85.......Ört samma som Normal, bara det att den har 1% örter i.
Men MJ i Betamix Extra har mera än Normal, så jag undrar vad som är bättre o fodra en märr, som inte går på trav.
Och har man en travhäst, som går på trav är det Extra som man ska fodra med.
Vad jag ville komma med dessa foder Betamix o Hestekraft är att dom har ungefär lika ingredienser, men ändå inte. Vilket av dom har högre stärkelseinnehåll. Vill verkligen inte fodra min häst något foder med hög stärkelseinnehåll.
Hestekraft är ju intressant, o det är ju Betamix med.
Vad skulle ni ha valt? Vet att analysvärdena i grovfoder avgör, men annars då?