Betalning vid valpköp?

Sv: Betalning vid valpköp?

Ehm..?
Gett pengarna till säljaren efter att alla papper och dyl. är klara och sedan tagit min valp.:idea:

Handpenning in på kontot, sedan resten cash vid leverans.

Ehm..?
Gett pengarna till säljaren efter att alla papper och dyl. är klara och sedan tagit min valp.:idea:

Och sprungit... :D

Ja, jag har alltid betalat kontant samtidigt som pappren skrivits under iaf. Sist så lämnade vi även handpenning eftersom vi tingade honom i förväg..

Handpenning överfört in på uppfödarens konto vid tingning av valp och sedan överföring av restrerande belopp dagen innan hämntning. Ville inte gå runt med så mycket kontanter på mig,

Handpenning insatt på kontot och resten i kontanter vid hämtning av valpen.

Min sista betalade jag ingen handpening på, utan allt vid köpet.
Om det nu är detta TS menar:confused:
Blir lite frågande inför frågan....

Första hunden skickade jag först handpenning till via konto. Resterande gavs kontant vid hämtning av valpen.

Den jag hämtar på fredag betalar jag hela summan kontant.

Vi betalade handpenning i kontanter när vi var och tittade och bestämde oss.
Resten kommer vi betala, även dekontant, när vi hämtar henne och skriver papper och sådant.

Nu litade jag sjukt mycket på min uppfödare så jag satta in pengarna kvällen innan. Annars tycker jag man ska ha kontanter med sig när man hämtar valpen.

Vi satte in handpenningen på uppfödarens konto när Izor var 19 dagar gammal (efter vi tingat en valp ur kullen), och resterande summa på kontot dagen innan vi hämtade hem vovve.

Vad jag menar är att jag vill veta när man ska betala så att allt går rätt till. Man måste väl ändå betala innan man åker iväg med valpen? Annars kan man ju bara sticka...

Att betala innan känns heller inte helt rätt då det kan vara något fuffens...

Förstår ni som frågar undrande vad jag menar nu? :smirk:

Vad jag menar är att jag vill veta när man ska betala så att allt går rätt till. Man måste väl ändå betala innan man åker iväg med valpen? Annars kan man ju bara sticka...

Betala när du hämtar valpen...?

Du gör precis som du gör när du köper något annat, betalar i samband med hämtning alla papper skrivs och du får en massa inf av uppfödaren.
Inte "konstigare" att köpa valp än när du köper någon annn kontant vara alltså.

Du gör precis som du gör när du köper något annat, betalar i samband med hämtning alla papper skrivs och du får en massa inf av uppfödaren.
Inte "konstigare" att köpa valp än när du köper någon annn kontant vara alltså.

Om man inte vill ha 10 000 kr i kontanter?????

Via banken som sagt?
Det går väl att bestämma datum som man vill att pengarna ska komma in på, då kanske man kan föra över pengarna dagen man hämtar valpen?
Om du har träffat uppfödaren borde du ju känna dig säker på att denne är seriös, och borde inte ha några problem med att föra över pengar tidigare.

Allt i cash en gång (åkte med 9000 på pendeltåget, var helt sjukt paranoid, haha), gick tillsammmans till banken & förde över en gång.

Liknande trådar

Övr. Hund Japp. Det är praktiskt med en enfärgad kull, då kan alla valpköpare få välja namn och trots det spara urvalet till veterinärbesiktningen :)
5 6 7
Svar
126
· Visningar
2 383
Senast: MML
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 032
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
861
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka