Betalar ni för leverans av hö?

Scilla

Trådstartare
Eftersom min tråd försvann så formulerar jag om frågan...

Betalar ni något för att få höet hemkört? och vad tycker ni är rimligt?
 
Sv: Betalar ni för leverans av hö?

En jag köpt av lade på 10 öre per kg hö för leverans. Nu betalar vi 300 kr för leverans. (vi är 3 som delar på det) Vad som är rimligt beror väl på vad det skulle kosta att hämta själv med släp och bensin. Det är vädigt bekvämt att få det hemkört tycker jag.
 
Sv: Betalar ni för leverans av hö?

Beror på hur mycket som är beställt och levererat.

Om det blir frakt beror det på vad för frakt (traktor & vagn eller bil & släp?) och hur långt.
 
Sv: Betalar ni för leverans av hö?

Bor granne med min leverantör. Han kör hem det direkt efter balning. Han tar inget för det. Men är förövrigt ganska dyr. Köper där för att det är bekvämt.
 
Sv: Betalar ni för leverans av hö?

Bor granne med min leverantör. Han kör hem det direkt efter balning. Han tar inget för det. Men är förövrigt ganska dyr. Köper där för att det är bekvämt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
486
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
969
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 577
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 719
Senast: SwedEmB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp