Betalar man underhåll är man fri från allt ansvar för barnet då?

Sv: Betalar man underhåll är man fri från allt ansvar för barnet då?

Häst är väl ändå ingen rättighet att ha?
 
Sv: Betalar man underhåll är man fri från allt ansvar för barnet då?

Om du väljer att köpa en häst till barnet så ser jag det som en ren lyxartikel. Att i det läget vilja ha mer pengar till att sätta guldkant på tillvaron från barnets far blir för mig ett frågetecken.

Att sen fäder inte bidrar med något utöver bidraget när dom träffar barnen är ju väldigt konstigt i sig.
 
Sv: Betalar man underhåll är man fri från allt ansvar för barnet då?

Om du väljer att köpa en häst till barnet så ser jag det som en ren lyxartikel. Att i det läget vilja ha mer pengar till att sätta guldkant på tillvaron från barnets far blir för mig ett frågetecken.

Håller med. Sen hade man väl alltid önskat att icke boendeföräldern vore en generös en som verkligen satte guldkant på tillvaron men tyvärr ser det inte alltid ut så.
 
Sv: Betalar man underhåll är man fri från allt ansvar för barnet då?

Om du väljer att köpa en häst till barnet så ser jag det som en ren lyxartikel. Att i det läget vilja ha mer pengar till att sätta guldkant på tillvaron från barnets far blir för mig ett frågetecken.

Att sen fäder inte bidrar med något utöver bidraget när dom träffar barnen är ju väldigt konstigt i sig.

Det handlar inte om att sätta guldkant på tillvaron för min del, det handlar om att underhållet inte står i relation till vad barnet faktiskt kostar!

Om vi hade bott ihop så hade ju han försörjt dem till hälften, nu menar jag inte hästar och andra fritidsaktiviteter utan bas grejer, mat, boende, kläder och sådant varje människa behöver för att överleva.

Nu kan han bara betala underhållet och inget mer:crazy:

Sen att det slutade följa basbeloppet -93 kan man ju fundera över!?

Varför gjorde det det? var det helt plötsligt så att ensamstående föräldrar inte behövde följa med i inflationen heller?

Har jag gått miste om att matpriserna inte gått upp för mej?
Och hyra? och telefoni? och mediciner? och kläder?
OBS ironi;)
 
Sv: Betalar man underhåll är man fri från allt ansvar för barnet då?

För att balansera upp det hela så kan jag tala om att det faktiskt finns pappor som betalar högsta beloppet fast de egentligen inte ska det, och fast mamman hindrar dem att träffa barnen.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Speciell situation. Min dotter har bott heltid hos mig de senaste 10 åren (Hon är 17 år nu). Hennes pappa har betalt 2000;- i underhåll...
2
Svar
31
· Visningar
4 653
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp