betala för att rida på annans mark?

E

experten

är det nån som betalar för att rida på grannens/nån annans mark? hur mycket i så fall? finns det nån särskild hästanpassning, t ex vettigt underlag? pplanerade ridleder?

Sv: betala för att rida på annans mark?

På ett tidagre ställe betlade vi bonden ca 250 kr per häst och år, detta för att han skulle låta bli att så ända ut till åkerkanten. Då kunde vi fritt förfoga över åkrarna runt omkring, och på så sätt ta oss till de olika ridvägarna i skogen.
Åkerkanterna blev jättefina ridvägar, och vi förfogade över ca 1 m bred remsa runt alla åkrar.

Nu har vi tillgång till kanterna hos våran nuvarande bonde, men detta är inbakat i arrendet så här utgår ingen särskild avgift.

Sv: betala för att rida på annans mark?

Vi har ett liknande upplägg som Boj, varje häst betalar 100 kr för att utnyttja åkerkanter i närområdet. Eller rättare sagt, vi betalar till en "förening", hur mkt bonden får vet jag inte.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 412
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 992
Senast: gul_zebra
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
997
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt