Betala ersättning för barns "skadegörelse" på skola

@Imogen Ja men precis, det är väll mest det vi reagerar på, att man är ute efter den ekonomiska kompensationen, men i övrigt verkar man ganska ointresserad av att minska eventuella problem. Vår känsla (men du har så klart helt rätt i att man ska vara försiktig med att lita 100 % på barnets redogörelse) så var det inte heller en stökig eller bråkig situation. Ingen vuxen på skolan såg händelsen utan det var eleverna som berättade för fritidsledaren att ett rack hade gått sönder.

"Handtaget" på racket släppte från den runda delen, och det kan jag nog se hända, om det är ett välanvänt rack. Men igen, om skolan nu har uppgifter om att det faktiskt var oaktsamt/medvetet, så hade jag önskat en dialog. För så får ungen så klart inte bete sig. Nu har vi ju bara hans version att gå på.

@Lingon Vi vet inte om den andra eleven också fått en lapp, sonen trodde inte det, men det kan vi så klart inte veta säkert. Sonen hade från början fått veta att A skulle betala hela beloppet, och swishade då självmant 25 kr till A. Sen sa skolan att de skulle betala hälften var (25 kr) och då swishade A tillbaka. Nu fick vi info om att vi skulle betala 50 kr.

@Askur2017 Tyvärr är det enda högstadieskolan där vi bor, förutom en religiös friskola som vi inte riktigt ser som ett alternativ ;).

Alla: Tack för era svar! Det är mycket värt att få olika input kring fler perspektiv! Jag är införstådd med att vi gör det till en stor grej, men det är ju en händelse i en serie av många som vi reagerar på. För typ tre år sedan blev vår yngsta pistolhotad på fritids och det hanterade skolan så katastrofalt dåligt att det inte går att beskriva. För ett par år sedan fick vi information om "konskevenstrappa" som skolan använde som beskrev vilka repressalier skolan använde mot elever och i vilken ordning. Detta utan att tidigare eller i samband med det informerat om hur skolan arbetar med trygghet och trivsel eller för att förebygga misskötsel och stök. Det blev ganska livat då och många föräldrar reagerade starkt. Allt detta gör ju att vi är liiiite lättirriterade.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 628
Senast: Bullen22
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen... 17 18 19
Svar
369
· Visningar
34 370
Senast: ako
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite... 2
Svar
20
· Visningar
4 968
Övr. Barn Har en fråga! Först lite bakgrund. Min son är 9 år och går i 3an. Skolan är mestadels rolig och det är en glad kille som går till...
Svar
10
· Visningar
3 630
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka