• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Dragonfruit_
  • Startdatum Startdatum
D

Dragonfruit_

Nu är det femåriga shettisstoet betäckt men inte det tioåriga stoet som har haft föl innan, hon har slagits med hingsten. Varför har hon gjort det?

Har han betäckt förut? Det är väl hans första år i Sverige men vet du om han betäckt i Tyskland?

Antar att de går på fribetäckning?

Jag vet inte om han har betäckt förut, jag tror det.
Jo dom går på fribetäckning. Frida som slagits med hingsten kanske är kräsen, hon vill bli betäckt med Plutus igen. :D

Är hon brunstig då?

Tänkte om det kunde vara så att han är och klättrar på henne fast hon inte är redo att betäckas. Kan ju vara så med ovana hingstar på fribetäckning.

Jo han borde ju ha betäckt förut. När såg du honom då?

Vadå?

Stoet som bråkade med hingsten går i en egen hage nu med ett annat sto, dom ska fösöka handbetäcka nån dag och se om det går.

Nej det va inget. :)

Jag har ingen aning faktist. Föressten nu har vi två shettisar till. Sju stycken är vi uppe i nu. :)

Två ministon, 15 & 19 år gammla. Det är mor och dotter. Mamman har stam men dottern har ingen godkänd pappa. Dom har bara gått i en hage och har inte blivit verkade och så.
Men nu ska dom få det bra i alla fall. :)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: Roheryn
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 066
Senast: Robina
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 004
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar