Inte alls konstigt att stona inte kommer igång med vädret som är, nu finns jag i mitten av länet (Dalarna) men här pendlar vädret verkligen och då även under en och samma dag med
haha
Vi får hoppas att detta väder stannar nu, vill verkligen ha sommar och någonting att njuta av på semestern.
Man kan inte göra så mycket roligt så att säga så sol
Men... Vad hände här
mitt meddelande är inte helt, ska komma mer text efter sol... Hahaha..
Nåja inget viktigt där.
Imorgon eller lördag ska jag hämta hem mitt sto och jag är rädd för att hon inte kommer vilja gå på transporten.
Resan dit var nämligen inte alls rolig
Övre luckan for ner under bilresan och hon blev så rädd så hon lär ha hoppat in i mellanväggen och drog sönder fästet som håller bakbommen på plats.
Vi gjorde så gott vi kunde med och justera sakerna.
Tur nog är hon snällaste hästen så hon lugnade sig snabbt men stod och skakade resterande av vägen och likaså när hon lastades ur. Usch min stackars tjej
Jag kontrollerar alltid så att luckan är korrekt stängd så vet inte vad som hände.
Detta hände likadant första gången jag körde henne till hingst (för 4år sedan), men fixade luckan efter det och inte haft problem med det.
Hur kommer det sig att samma sak händer igen påväg till hingst. Helt otroligt alltså!
Hur som helst så hoppas jag att lastningen kommer gå bra, men måste få fråga. Om hon skulle visa starka drag på att vägra gå på hur skulle ni då göra?
Vänta in tills hon lugnt accepterar och kliver på oavsett hur lång tid det tar eller ska man använda lina så hon går in?
Jag avskyr och ta lina, så vill helst undvika sånt men måste ändå fråga hur ni skulle göra.
Så nervös för hur hon kommer ta släpet nu...