Mina åker till hingst respektive station 24/5. Halvblodet går till Ironman, ponnyn till Arhults Waldemar, det fölet är en beställning från uppfödaren
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spännande val. Har tittat en del på honom. Vad fick dig att välja honom?Har kört mitt sto till Flyinge idag. Tur vi har grannar som kan hjälpa till vid lastning för fölet fick lyftas in först innan mamma kunde gå på släpet. Kollad idag och ska kollas i morgon men förmodligen beställs sperman på onsdag. Jag har efter långt övervägande valt att ta Diaron (Diarado-Come On) som jag hoppas ska passa mitt sto perfekt.:-)
Hur brukar ni göra vid bakterieprov - labbet hittade lite bakterier på båda stona, men inget som enligt dem skulle påverka möjligheten att bli dräktiga. Och de såg "rena" ut vid UL, så vet tyckte inte de behövde behandlas med mindre jag ville. Valde därför att avstå, behandling skulle isf varit en 10 dgrs kur med oralt penicillin, och båda har rätt känslig mage så försöker undvika att störa tarmfloran om det inte absolut behövs.
Tänker jag rätt, eller skulle ni behandla "för säkerhets skull"?
Hur brukar ni göra vid bakterieprov - labbet hittade lite bakterier på båda stona, men inget som enligt dem skulle påverka möjligheten att bli dräktiga. Och de såg "rena" ut vid UL, så vet tyckte inte de behövde behandlas med mindre jag ville. Valde därför att avstå, behandling skulle isf varit en 10 dgrs kur med oralt penicillin, och båda har rätt känslig mage så försöker undvika att störa tarmfloran om det inte absolut behövs.
Tänker jag rätt, eller skulle ni behandla "för säkerhets skull"?
Vilken hingst blev det bokat till?Jag ändrade mig också i år, tänkte först att det kanske var dumt och betäcka med tanke på allt med Corona men hörde mig för och ingen annan tänkte riktigt som jag.
Så nu har även jag bokat hingst för i år
Längtar som bara den, tanken är att köra mitt sto nu under maj, om vi lyckas så kanske till och med vid hennes kommande brunst.
Vilken hingst blev det bokat till?
Googlade, arabhingst? Såg väldigt fin utSorico
Googlade, arabhingst? Såg väldigt fin ut