Jag tror det där skiljer ganska mycket mellan stationer. Nu är inte jag speciellt bevandrad men hunnit få uppleva två stationer. Förra året gjorde jag som du och lämnade fram tills dräktighetsundersökning (vilket blev hela sommaren eftersom hästen inte blev dräktig). I år lämnar jag bara när de ska inseminera och hämtar efter ägglossning. Upplever att så länge det inte är något som avviker från normalt så har de inte hört av sig direkt. Förra sommaren var det bara uppdateringar om när hon släppt ägg och sedan när de dräktighetskollat. I år på den andra stationen hörde de bara av sig när ägget släppt så jag kunde hämta henne. Jag tjuvkollade dock på Språngrulla och såg när de inseminerat .Ni som är mer vana vid detta än jag.
Hur ofta brukar stationen höra av sig? Lämnade mitt sto i fredags, och valde att ha kvar henne till hon är iaf dräktighetsundersökt, då hon stressas av att åka.
Hon hade då små ägg och skulle kollas igen måndag. Har inte hört ett knyst sedan jag lämnade henne. Brukar det vara så? Stationen jag lämnade henne på har ett enormt gott rykte och alla som jag pratat med som haft med dem att göra tycker dem är jättebra. Men man blir ju lite nervös av att lämna iväg sin häst såhär.
Sen brukar stationerna vara tillmötesgående om man hör av sig och undrar upplever jag. Då brukar man få uppdatering. Ditt sto kanske inte varit riktigt redo än, och då anser de väl inte ha något viktigt att informera om .