Har lagt honom på ett litet lettiskt sto (hästen på min profilbild) Pappan heter Legato och bakom där är Leonid-Cantus. Bryr mig egentligen inte riktigt om att unghingstar är stökiga på bruksprovet, tycker det faller sig ganska naturligt på en unghäst med massa hormoner i kroppen Men visst är han fin, ska bli intressant att se hur han har förärvt sig om ett par år
Idag kom den frysta seminen som vi beställt på Ninyon.. Den skickades från Tyskland i tisdags och kom fram idag, så vi har fått lov att tina upp ett strå för att se att den fortfarande är ok, annars får vi två nya doser.. Tydligen hade transportfirman blivit hackade så det har nog varit lite strul med vissa utlandsskick. Vi fick 8 strån per dos, känns ganska givmilt? Har för mig att det brukar vara 4-5 strån per dos.
På måndag är det dags att kolla äldsta stoet om hon är dräktig med Cristallo II
Tack för svar
Är din häst mild i humöret själv?
Kände ju inte min häst då men fick höra att hon var sprakig och blev avrådd från att lägga honom på henne pga det men kanske blir nästa år då Tydligen var han den enda som behövdes jobbas rejält innan för att lugna ner sig men alla har olika preferenser och jag har märkt vad "folk" tycker är lite jobbiga hästar är vad jag tycker är ganska snällt, hehe. Han är iaf jättefin och jag ser framemot att följa din