betäckning

aglaonema

Trådstartare
Hur gör man med en hingst som har 70 dygns avgift? Borde man göra en andra dräktighetsundersökning före 70 dygn. Kan veterinären komma hem och göra den eller måste man åka nånstans? Kan man teckna fosterförsäkring innan 70 dygn? Förstår inte varför dom måste ha avgiften så tidigt.

Sv: betäckning

Jag hade kollat på 16-21 dygn och ev. 45dygn om jag hade själv till det, tvillingrisk etc.
Annars hade jag kollat runt 16 och sen på 70.

Om din vette har ett portabelt UL och har lust att komma ut så går det bra annars får du åka till seminstationen.
Från 45 dygn så kan man teckna foster och föl försäkring, brukar dock sklija i pris på premien om man teckna efter 90 dygn.

Sv: betäckning

Kom just på att eftersom mitt sto är över 20 år kanske man inte kan teckna fosterförsäkring. Är det så? Då får jag inte tillbaks några pengar om nåt går snett efter 70 dygn.:(

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 083
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 342
Senast: malumbub
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 385
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka