Betäckning.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare kanon
  • Startdatum Startdatum
K

kanon

Kan man ta hästar på foder (tex en hingst+ett sto) och behålla fölet som sitt?! GIVETVIS om ägaren/ägarna tillåter det! OM fölet skulle bli tex för hög/för litet för ryttaren,får man sälja det sen isåfall?! Eller är detta olagligt??? :confused: OBS: Hästen skulle bara användas som ridhäst isåfall,EJ till tävling!

Menar du en hingst som inte är godkänd? Det är ju olagligt att använda en hingst som varken är godkänd eller avelsvärderad på andra än egna ston.

I övrigt så upprättar du ett kontrakt med stoägaren. Om du enligt detta är uppfödare och ägare till hästen får du givetvis sälja hästen.

En ridhäst behöver också ha en ok exteriör för att hålla, och som ryttare vill man att hästen ska ha såna gångarter att det är trevligt att sitta på den. Så använd en godkänd hingst så är chansen större att du får en häst med vettig exteriör och trevliga gångarter!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 504
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 861
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 775
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar