Betäckning 2009 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.

cowgirl73

Trådstartare
Varför är tråden Betäckning 2009 stängd ?????
Står inget från någon mederator om varför.....

Iallafall så undrade em....nånting.....vad mitt nya sto var för ett.

Hon heter Nös från Stenholmen, är efter Sirkus frá husavik och u Gláma frá Sigblabla nånting, ett av Stenholmens stamston ;) ue Borgfjörd frá Hvanneyri.
Bedömning totalt 7,85, kan inte ensklida siffror i huvet.

Hon är dräktig med Flugar frá Holtsmula.

Sv: Betäckning 2009 del 2

Varför är tråden Betäckning 2009 stängd ?????
Står inget från någon mederator om varför.....

Iallafall så undrade em....nånting.....vad mitt nya sto var för ett.

Hon heter Nös från Stenholmen, är efter Sirkus frá husavik och u Gláma frá Sigblabla nånting, ett av Stenholmens stamston ;) ue Borgfjörd frá Hvanneyri.
Bedömning totalt 7,85, kan inte ensklida siffror i huvet.

Hon är dräktig med Flugar frá Holtsmula.

Såg att du var inne på Hrimfaxi, jag har själv ett sto e. honom köptav Marie W som äger Faxi och har varit med när Marie köpte honom på Island samt äran att rida honom. Han ger föl med bra hals manke bog, de verka få mycket pass om även modern har pass. Lynnet är underbar och de är lätta att hantera. Oftast skimlar Han verka ge rätt så ädla avkommor med vackra framdelar, lite klena i bakdelen. Jag sett en del efter avkommor efter honom och tycker mycket om hans lynne. De verka även blir rätt stora även efter små ston.

Kan ju själv ställa en fråga om vilken hingst ni tycker skulle kunna passa detta sto. Hon är 3 år e. Hraunar frá Efri Raudaleak ee. Galsi frá Saudarkroki eue. Orri frá Höskuldsstödum.
u. bedömd fyrgångssto ue. Mökkur uue. Sólfaxi frá Bakka

Rätt bra stam på damen. Hon är femgångare, medelstor, mycket sträck i sina rörelser. Super lynne, ställer upp på allt. Mycket bra hals manke bog och rygg.
Kanske något kort hals, bra ben, kunde har bättre hovar, mycket man och svans. Hon har en blup på 116.

Jag önskar en avkommor med lite mer aktion och som har lite mer hals än hon har.

Hingsten skall har mycket bra lynne, gärna hög blup, färgen spela igen roll.
Askur är inte aktuell. Blup hingst går utmärkt om de ta emot 3 års ston.

Kom gärna med förslag, även danskar hingstar går bra, vi kör om det behövs.
Priset spelar igen roll för rätt hingst.
Garri är dock inte aktuell då vi redan har ett sto hon honom.

Ja fritt fram med förslag.

Hrímur från Jupitertorp
Ísar frá Keldudal

Hrimur går bort han är för stor, hingsten skall om möjlig inte vara större än 145
Ísar är jag lite tveksam till lynnesbedömningen på visningarna, vill gärna se vad avkommorna få och om han kanske kommer utt på någon tävling.

Hej,
Råkade hamna här av "misstag" och såg detta.
Vet en hel del om Nös eftersom jag har ägt henne i flera år.
Kan berätta massor, vad vill du veta?

Det är ett riktigt trevligt sto, en helt underbar häst.:)

Hör av dig om du vill ha mer info.

/vosmal

Hej,
Råkade hamna här av "misstag" och såg detta.
Vet en hel del om Nös eftersom jag har ägt henne i flera år.
Kan berätta massor, vad vill du veta?

Det är ett riktigt trevligt sto, en helt underbar häst.:)

Hör av dig om du vill ha mer info.

/vosmal

Vad kul, vilket sammanträffande :)

JAg hör av mig.....

Har hanterat Ísar en del och han är verkligen suveränt trevlig, en riktig gentleman som hade full koll på sin ledare även när det var brunstiga ston till höger och vänster.
Hingst #2 på den stationen leddes med kedja och spö, handskar och hjälm... Ísar i vanlig grimma och grimskaft, och han gjorde aldrig ens en ansats att hingsta upp sig och bli otrevlig :)

Låter som ett riktigt intressant sto du fått tag på !

Ska fundera lite, återkommer om hingst.....

Tack för infon om Hrimfaxi.
Jag har själv haft en efter honom, en liten valack.....han var helt underbar i ridbarheten.
Var på "bett"träning en vecka, jag tyckte själv jag inte kunde fixa det, ar rädd förstöra munnen på honom, utan lämnade bort honom.
Tyvärr blev han ihoptryckt då och blev så snabbt lärd att bara böja på nacken men det gick at reda ut det.....

Han var iallafall underbar, jag red in honom på 1-2-3 och sen var det bara ut och rida :banana:
Tölten kom huxflux ur en galopp som råkade bli lite för snabb nertagning....!!

Så jag hoppas j på en sån förstås, fast ett sto :)

Han var skimmel född fux, importerad från Island ( fast jag köpte honom från Österrike ), finns idag i Dalarna :)

Har hanterat Ísar en del och han är verkligen suveränt trevlig, en riktig gentleman som hade full koll på sin ledare även när det var brunstiga ston till höger och vänster.
Hingst #2 på den stationen leddes med kedja och spö, handskar och hjälm... Ísar i vanlig grimma och grimskaft, och han gjorde aldrig ens en ansats att hingsta upp sig och bli otrevlig :)

Snälla, säg att det inte var en islandshingst !!

( Inte för att det är ok med någon annan ras heller men känns ju förfärligt med en isis som är sådan !! )

Jag har hörd från många att han är ok från marken, men det är ju inte bara det, hur är han i ridningen. Är ju lite skillnad
Han har ju fått rätt otrevliga kommentarer som kall och osamarbetsvillig.

Låter som ett riktigt intressant sto du fått tag på !

Vi köpte henne som 1 åring, hittade Freydis av en tillfällighet och kunde inte låta blir.
Samma sak med den nya daman Dimma från Kambo (blup 119) e. Dökkvi u. 1:a klass sto.
Hon är nu hos Garri.
Hon trillade också bara in i vårat liv.

Ja, ibland bara de trillar in som sagt....var väl så med båda de 2 bedömda ston jag nu köpt....väntar på rätt tillfälle och pang bom så är tillfället där ;)

Usch. Ja, det är ju inte kul. Nej, jag har ju som sagt bara erfarenhet av hur han är från marken, och då är han härlig.
Men kan inte ridningen också isf ha med andra saker att göra, om nu hästen i grunden är så trevlig? (Bara en fundering).
Min Múninn är ju underbar att hålla på med från marken, men blir ett as när man sitter upp. Beror på en kass inridning med mycket slag och ryck.

Fast, å andra sidan, är inte Ísar inriden här i Sverige utav han som visade Ísar? Isåfall är ju mitt resonemang kanske ute och cyklar lite.... ;)

Jojomen, det var. Stor som ett hus dessutom och stark som en elefant. Jag har jobbat med storhästar av olika temp., storlek och kön och tyckte ändå den här hingsten var riktigt vidrig att hantera, tyvärr.

Alfasteinn frá Selfoss finns ju i Danmark

Den här med, finns ju en hel del: Dagur fra Kjárnhóltum

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka