Betäckning 2006 - Richfield?

FlipTheFrog

Trådstartare
Vad tycker ni om honom? Vill höra bu och bä!

Tror ni att han skulle kunna uppfylla mina kriterier när det gäller hingst?: Modern typ, bra psyke och arbetsvilja, bra gång men inte helt borta när det gäller hoppningen heller samt säker förvärvning (det där sista kanske inte är så lätt att besvara.. Vill *gärna* ha länkar till eller information om avkommor efter honom!)

Vad tror ni om honom till ett sto efter Bellini-Chagall, 8-mässig gång, ngt lågställd, 160 cm, mkt bra huvud? Bilder: http://www.geocities.com/ciasteckningar/gaia2005.html

Tips på andra hingstar som uppfyller ovan nämnda önskemål emottages också tacksamt!

Sv: Betäckning 2006 - Richfield?

Jag har bara sett en Richfield-avkomma(grannens föl), men det jag kan säga om honom är att han är kanontrevlig att ha o göra med!!! Han föddes alldeles för liten (24kg trots 5v försenad) men det har nog inte med hingsten att göra. Eftersom han är mkt mindre än jämngamla föl är det svårt att bedömma honom på ett korrekt sett. Men av vad jag kan se så är han fin, rund fin rumpa, långa ben och gulligt huvud. Gångarterna har jag inte sett så mkt av men ägarna säger att han har bra galopp. Han föddes X-bent men det har rätat upp sig nästan helt (på ca 1 månad) o det vet jag inte heller om det har med hingsten att göra. Men som sagt, mkt social o trevlig!

Jag har bara sett föl efter hans pappa och dem har varit väldigt fina.
Jag gillade R när han gjorde sitt bruksprov men tyckte det "fattades något", däremot så har han utvecklats till i år så pass mycket så jag börjar själv fundera på honom till nästa år.

Jag har ett hingstföl e: Richfield och är super nöjd!! Men han blev stor!! Stoet är bara 160cm, liten och nätt. (e:Maraton).
Han blir nog ganska stor kan jag tänka mig, väldigt reslig och har en enormt bra trav med knälyfft. Men han hade inte jättebra dräktighet förra året..... :(

Spännande! Jag läste i en annan tråd att du hade bilder på honom någonstans - har du lust att upprepa adressen här? *nyfiken!*

Har ditt sto fått föl förrut? Vad har hon lämnat för storlekar då?
Mitt sto är ju lika "litet" som ditt, och jag vill *helst* inte ha en avkomma som är så mycket än så faktiskt! Men, ska man sälja gör det ju några tusenlappar till om den är 165 i alla fall..

Ja jag har hört många som sagt just detta!

Jag ska ner och kika på honom på Flyinge vad det lider här och skapa mig en uppfattning. Även om jag blir väldigt lockad och läckrad av hästar med kopiös karisma och power (som Topaasch t ex *slurp*) försöker jag hela tiden intala mig om att ett gott psyke och en god ridbarhet och en god arbetvilja absolut är A och O för mig, och att power får komma som bonus...

Är väldigt nöjd med min hästs genomtrevlighet och vill ju skapa fler sådana hästar!

Vet du vad det var för stam på stoet? Det finns inga foton ngnstns på nätet på fölisen tror du? Vad har den för färg och tecken?

Rapportera gärna igen om honom när han har vuxit till sig ytterligare!

Glömde fråga:

Inte så bra dräktighet sa du? Var har du sett detta ngnstns?

Har du foto på stoet på nätet också?

Han hade runt 60% det står i flyinges katalog, min hingsthållare sa att han hade varit knepig förra året.. Men det betyder inte att han är det iår. Jag vet inte vilken sida bilderna finns på för jag fick hjälp att lägga ut dom... men jag kan meila några bilder om du vill. Hon har fått 4 föl innan, men bara ett hos mig, hon betäcktes som ung med Beach Boy & Mowgli, men dom vet jag inte så mycket om, men har en ettåring e: Danone och han blir inte jätte stor, runt 165cm, iår blev det Figaro till henne.... efter mycket velande....

Skulle man ha pengar och ett ungt sto som man litade på hellt skulle man ju ta hans pappa Riccione direkt..... Är så förtjust i dessa Rubinstein hingstar, har en 6 årig valack e: Regazzoni, men det går väll inte att skicka semin från USA....? :cry:

Ska du inte ner till Falsterbo? Där ska han väll tävla? Ett ypperligt tillfälle att se honom både inne på banan och utanför... :idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka