Jag fattar helt ärligt inte vart ni hittar alla dessa korsningar? På kommentarerna i trådar som dessa låter det alltid som om det kryllar av dom, att Italientransporterna är fyllda av dom och att priserna alltid är dumpade till ett par tusen. Själv ser jag dom inte speciellt ofta alls, vare sig på annons eller i verkligheten. En sökning på Hästnet och Blocket nyss gav resultatet 3 travarkorsningar, varav en vuxen,riden och tävlad, pris 25', och två åringar pris 10'...dvs varken mer eller mindre än många andra korsningar.
I verkliga livet samma sak...jag som haft diverse hästjobb bla hos flera olika hästhandlare och träffat mängder av hästar av den "billigare" sorten, av alla möjliga raser och korsningar...kan på rak arm bara räkna upp ett tiotal travarkorsningar jag mött. Varför har man inte träffat fler, om dom nu är det enorma problem ni vill ha det till?
Och du Lycanthrope, som påstått dig ha ridit ett trettiotal men inte kunnat beskriva en enda...det gör ju inte direkt
dina inlägg i denna fråga mer trovärdiga, snarare känns det som om du ömt odlar en fix idé.
Dom det
verkligen kryllar av och priserna dumpas på är ju dom renrasiga travarna - DÄR kan man väl snacka om att det finns fulavel, det verkar ju fullkomligen spottas ut undermåliga hästar som aldrig ens kommer till start, som ingen tar nåt ansvar för utan som reas ut för ett par tusen på Blocket
Om nu TS vill ta ett korsningsföl efter sitt sto, att behålla själv, vad är egentligen det stora problemet? Förutsatt att h*n är vuxen och normalbegåvad och tar noga reda på alla fakta (vilket h*n ju försöker göra, bla med den här tråden).