Betäcka utomlands

grey

Trådstartare
Behöver lite hjälp av er som har mer erfarenhet.

Har ett sto som jag funderar på att åka med t tyskland i år då man kommer åt lite fler hingstar på plats.Dock har jag ingen som helst erfarenhet av att skicka dom utomlands utan har enbart använt fryst och transport m utländska hingstar förut.

Vad gäller för regler? Kan jag använda mej av hingstar som ej är godkända hemma i Sverige? Vart reggar man då? Kan avkomman få gröna papper?

Kan man anta att om man skickar till någon av dom större hingsthållarna att det är ett bra ställe lr finns det några ställen man inte bör skicka till? Enklaste måste väl vara att ställa direkt där hingsten finns? Bör man köra ner själv för att kolla stället lr kan man känna sej trygg att skicka henne med transportör. Känns som det vore d bästa allternativet för hästen iaf....

Jätte tacksam för hjälp då detta är helt nytt för mej.

Mvh Lisa

Liknande trådar

Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 622
Senast: zassoo
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 516
Senast: dobbis
·
Avel Första gången jag postar något på Buke på väldigt länge, så jag hoppas att denna frågan hamnat rätt nu. Annars får någon moderator gärna...
Svar
5
· Visningar
1 452
Senast: EoG
·
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Tillbaka