Betäcka quarterstona!

Mysaan

Trådstartare
Ja vi har börjat diskutera vilka hingstar vi ska sätta på stallets ston nu i vår.

Den ena är ca 155 cm hög ganska smäcker, fux och otroligt lugn och fin. Går med son brevid nu som är efter Silver N Hickory. Mycket trevlig kobination tycker jag. Men ägaren vill testa en annan hingst eftersom ungen nu kommer bli stor.

Den andra är ett brunt sto på ca 152 cm som är otroligt grov. Hon är snäll men lite hetsig i tempramentet. Hon skulle alltså behöva betäckas med en hingst som ger lite lättare avkommor. Tyvärr minns jag inte stammen på dessa damer.

Undrar om ni kan tipsa om trevliga hingstar trots den knapphändiga infot.

Någon som vet något om Starlight Slim?

Sv: Betäcka quarterstona!

Du måste ju lämna stammen på stona för att man bättre ska kunna avgöra. Vad vill ni ha, gångartshäst, reiner, kossehäst osv osv??

Sv: Betäcka quarterstona!

Det är väldigt svårt att ge några tips utan att veta mer än i stort sett ras och färg på stona... Vad har stona använts till och vad är meningen med fölen?

Malin

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 937
Avel Jag har lite funderingar inför ev betäckning 2016 - gäller att vara ute i god tid... ;-) Stoet är f 2010, med stammen Don...
Svar
17
· Visningar
4 124
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
Trav Vi skulle ju inte betäcka i år... Nu står vi med tre ston som högst troligt ska bli betäckta. Trots allt.... HJÄLP OCH FUNDERINGAR...
Svar
0
· Visningar
1 276
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp