Betäcka Korsningsponny!?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare fettso
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 891

fettso

Trådstartare
Har precis köpt en shettis med okänd härstamning, ca 93 cm hög.
Hon har inga papper men är enligt vet omkring 14 år.
På hennes juver ser det ut som att hon haft föl innan eftersom spenarna är stora och juvret slappt liksom.

Men vilka ponnyhingstar får betäcka korsningsponnyer?
Får Shetlandshingstar/mini betäcka sådana ston?
Miniatyrhästar/Falabella?

Sv: Betäcka Korsningsponny!?

får är snälla djur... ;)

De flesta hingstar "får" betäcka vilka ston som helst, däremot är det upp till varje hingstägare att avgöra ifall de tar emot ston som ditt.

För övrigt tycker jag att det är synd att du skaffat ett ostammat sto om du nu vill hålla på med avel, för det kan aldrig bli något annat än en korsningsponny oavsett hur många generationer renrasigt du betäcker med (avser shetlandsponny).
Det kan ju också vara bra att veta att marknaden är ganska mättad på dessa småponnyer just nu, så ska du sälja en avkomma får du räkna med att nära nog skänka bort den.

Liknande trådar

Avel För några år sedan köpte jag ett föl tack vare hans härstamning. I somras "råkade" :angel: jag köpa fölets (enligt mig) ursnygga och...
Svar
17
· Visningar
2 603
Senast: Pudlan
·
Avel Hej! Funderar på att betäcka mitt sto till våren. Hon står som okänd härstamning i passet, och detsamma gäller den tilltänkta hingsten...
Svar
8
· Visningar
1 252
Senast: Görel
·
Avel Hej! Jag går i funderingar att betäcka min D-ponny (ca 146 cm) med en storhäst med målet att få ett föl som jag kan behålla själv...
Svar
7
· Visningar
7 248
Senast: poloplayer
·
E
Avel I min omgivning kan jag konstatera att det finns många olika sätt att motivera när man betäcker ston som kanske inte borde betäckas...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 185
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka