Betäcka i Frankrike

Ilona

Trådstartare
Om man skulle få för sig att skicka ner ett sto till Frankrike för betäckning, hur går man tillväga då? Vilka summor rör det sig om?

Sitter och spånar lite på kommande års betäckningar (lika bra att vara ute i tid) :idea::angel:

Sv: Betäcka i Frankrike

Det som är dyrt är resan dit och hem!

Övriga kostnader för uppstallning, semin osv är ungefär som på stuteri i Sverige!

Oftast tillkommer också resor i Frankrike, då stona oftast inte står på samma stuteri som hingsten och stoet måste transporteras för varje seminering!

Temporärt exportcertifikat kostar några hundra!

Veterinärbesiktning innan avresa, vet inget pris!

Hingstens pris beror ju på vilken man väljer!

Enklast är att kontakta någon här i Sverige som har kontrakt/avtal med samarbetspartners i Frankrike, då sköter de det mesta praktiska!

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har börjat titta lite på airtag till bla barnvagnen. Men jag sen läste jag om den nya uppdateringen som gör att man inte ska kunna...
Svar
1
· Visningar
352
Senast: starcraft
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
921
Senast: Shaggy
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
773
Senast: Freazer
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
Svar
11
· Visningar
637
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka