R
Raderad medlem 6459
Alltså nu känner jag mig som en dålig feminist och människa men jag är lite böjd att hålla med TS sambo här faktiskt. Eller ja, @JosefineLi också. Bortsett från eventuella omständigheter med födelsedagar etc så skulle jag inte heller vilja ha med min partner, eller någon väns partner, på en "kompisresa". Säkert jättefel och jättefult men jag föredrar faktiskt att umgås med mina vänner och i just mitt fall har jag faktiskt inte så många par omkring mig där jag är vän med bägge, allt som oftast är jag bara vän med tjejen (och ja, alla mina bästa vänner är i heterorelationer) och väldigt sällan tycker jag att det är lika roligt att umgås med mina vänner + deras partners som det är att bara umgås med mina vänner.
Alltså sorry men skulle min sambo vilja följa med mig och tjejerna på en resa till Berlin där vi ska festa och flamsa och umgås så skulle jag säga fett nej bara. Inte för att han skulle fråga, men ändå. Och jag skulle inte vilja ha med vänners partners heller, allt blir så annorlunda då. Jag föredrar dels faktiskt att umgås med tjejer (=värderar kön olika och är dålig feminist) men så är jag en sån också som föredrar att umgås med MINA vänner för att jag gillar dem, det är sällan jag är lika förtjust i deras partners.
I TS fall är det ju många omständigheter dock som spelar in men just i frågan om att åka med vänner eller vänner + partners så är jag helt med TS sambo och JosefinLi.
Alltså sorry men skulle min sambo vilja följa med mig och tjejerna på en resa till Berlin där vi ska festa och flamsa och umgås så skulle jag säga fett nej bara. Inte för att han skulle fråga, men ändå. Och jag skulle inte vilja ha med vänners partners heller, allt blir så annorlunda då. Jag föredrar dels faktiskt att umgås med tjejer (=värderar kön olika och är dålig feminist) men så är jag en sån också som föredrar att umgås med MINA vänner för att jag gillar dem, det är sällan jag är lika förtjust i deras partners.
I TS fall är det ju många omständigheter dock som spelar in men just i frågan om att åka med vänner eller vänner + partners så är jag helt med TS sambo och JosefinLi.