Du som kan detta mycket bättre än mig, tillverkades den stora modellen även i rostfritt? Vid närmare eftertanke misstänker jag att med stor sked tänkte på matskeden av den mindre varianten :)

Ja, jag har gafflar i rostfritt i båda storlekarna. Detsamma gäller knivarna, båda storlekarna finns i rostfritt. Jag tror det är lika för nysilvret också men jag har inte så mycket av den i ns
så jag har lite dålig koll där.

Ja, jag har gafflar i rostfritt i båda storlekarna. Detsamma gäller knivarna, båda storlekarna finns i rostfritt. Jag tror det är lika för nysilvret också men jag har inte så mycket av den i ns
så jag har lite dålig koll där.
Om den här bilden visar lilla och stora modellen är det den stora vi (mest jag) tycker är perfekt till soppa. Gafflar och knivar har vi nog bara i lilla modellen.

380259757.jpg

Undrar om det inte gjordes en mellanstorlek av skeden i rostfritt för våra stora är större än den lilla men inte riktigt lika stora som den stora på bilden ovan.

Skedarna är viktigast, jag tycker om skedar som är lite rundare i formen, alltså plattare, runda. Jag tycker inte om djupa konstiga skedar som är som slevar, fy sjutton och inte vassa spetsiga skedar.
Du ska ha soppskedar! En soppsked är rund, till skillnad från bords- och matskedar som är mer avlånga i formen (och tex används tillsammans med en gaffel att äta spagetti med).

Gå in på www.restaurangbestick.com och kolla runt där så kommer du hitta stora fina serier med många olika i varje serie. Där finns det dyra, men också billigare. Jag rekommenderar dig att titta på Solex - Selina, Laila, Katja och Exxent - Captain om du vill spendera något mer.

Men alla Solex-kollektioner brukar ha bra priser.

Soppskedar! Aha, tack! Då vet jag vad jag ska leta efter =) Har fortfarande inte köpt bestick eller andra köksgrejor^^. Tack för tipsen alla =)

//r

Ingen kanske bryr sig längre om mitt velande och väljande och det förstår jag isf :p men ville bara göra ett avslut i tråden och visa besticken det till sist blev =) =) hittade igår på Myrorna i Uppsala, 60 delar för en dryg hundralapp, som hittat ju (och ja, jag har kokat bestick halva dagen :p). Dessert- och latte-skedar återstår att hitta.

Jag har inte hunnit äta med dem än, men jag gillar dem verkligen hittills iaf ^^.

Bilder lånade från google.
237325427_3a0dd25d-16f7-40cb-adf9-7eb830c31d93.jpg

242172124_b1993ba0-5576-4af5-bff4-3af7acd99133.jpg

Pärlemo heter dom =).

//r

Hittade den här tråden vid en sökning och fick precis den informationen jag behövde.

Du ska ha soppskedar! En soppsked är rund, till skillnad från bords- och matskedar som är mer avlånga i formen (och tex används tillsammans med en gaffel att äta spagetti med).

Gå in på www.restaurangbestick.com och kolla runt där så kommer du hitta stora fina serier med många olika i varje serie. Där finns det dyra, men också billigare. Jag rekommenderar dig att titta på Solex - Selina, Laila, Katja och Exxent - Captain om du vill spendera något mer.

Men alla Solex-kollektioner brukar ha bra priser.

Jättebra tips, gillade verkligen Selina utifrån bilderna! Har haft samma bryderi angående skedarna och nu förstår jag varför ;)

Ingen kanske bryr sig längre om mitt velande och väljande och det förstår jag isf :p men ville bara göra ett avslut i tråden och visa besticken det till sist blev =) =) hittade igår på Myrorna i Uppsala, 60 delar för en dryg hundralapp, som hittat ju (och ja, jag har kokat bestick halva dagen :p). Dessert- och latte-skedar återstår att hitta.

Jag har inte hunnit äta med dem än, men jag gillar dem verkligen hittills iaf ^^.

Bilder lånade från google.
237325427_3a0dd25d-16f7-40cb-adf9-7eb830c31d93.jpg

242172124_b1993ba0-5576-4af5-bff4-3af7acd99133.jpg

Pärlemo heter dom =).

//r

De här gillade jag också, så jag kanske får ta en sväng på second hand jag med.

Hittade den här tråden vid en sökning och fick precis den informationen jag behövde.

Jättebra tips, gillade verkligen Selina utifrån bilderna! Har haft samma bryderi angående skedarna och nu förstår jag varför ;)

De här gillade jag också, så jag kanske får ta en sväng på second hand jag med.
Ja sökfunktionen är suverän när man vill ha tips om dylikt.

Liknande trådar

Hemmet Det tycks vara väldigt svårt att hitta bestick som både jag och sambon gillar. Vi har nämligen lite krav på utformningen, dessutom ska...
Svar
4
· Visningar
1 143
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka