Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svensk modell i rostfritt är de utan jämförelse bästa vardagsbesticken och dessutom de snyggaste tycker jag.Snart har jag nog startat en tråd om varenda liten detalj i hushållet... men men :P
Jag trodde faktiskt att jag skulle köpa bestick på IKEA igår, men jag hittade inga som jag tyckte om... så, därför undrar jag vad ni har för bestick och var har ni köpt dem?
Utöver gafflar, knivar, skedar och teskedar vill jag ha latteskedar (teskedar med långt skaft) och mellanstora skedar. Skedarna är viktigast, jag tycker om skedar som är lite rundare i formen, alltså plattare, runda. Jag tycker inte om djupa konstiga skedar som är som slevar, fy sjutton och inte vassa spetsiga skedar. Haha, tänk att bestick kan ha så stor betydelse :P Gafflarna och knivarna är inte lika noga, men de ska inte vara för tunga eller för lätta^^ Gärna med fina detaljer eller så (dock inte plast- eller träskaft) ! Vill gärna att det ska gå att köpa gafflar o knivar osv var för sig, men är inget måste. Och inte vara snordyrt =).
Tips, tack! =D
//r
Sitter här och småfnissar över spritningen. Äter du med bestick på restaurang? Spritar du dom?Tack för era åsikter! Ni verkar vara rörande överens om att de där besticken inte går att äta med, vilket är precis vad min pappa säger. Så, jag för väl böja mig för det. Är ju rätt onödigt med snygga bestick man inte kan äta med^^
Tror jag ska satsa på att kolla i second hand-butiker då.. får väl koka dem eller sprita besticken eller nåt innan jag äter med dem^^.
//r
Inte sova här nu då , se annan trådGå och lägg dig människa @hallonsaft
Jag känner att jag har helt motsatt smak när det gäller bestick mot de flesta här; jag avskyr tjocka/klumpiga modeller, modeller på gafflar som har för långa spetsar, skedar som är för stora osv.
Har kört på IKEA förnuft sedan minst 10 år tillbaka, billiga och bekväma. Latteskedar har jag i helt andra modeller.
Äter nog egentligen helst med pinnar
Jag känner att jag har helt motsatt smak när det gäller bestick mot de flesta här; jag avskyr tjocka/klumpiga modeller, modeller på gafflar som har för långa spetsar, skedar som är för stora osv.
Har kört på IKEA förnuft sedan minst 10 år tillbaka, billiga och bekväma. Latteskedar har jag i helt andra modeller.
Äter nog egentligen helst med pinnar
Nämen kolla!
Där är ju mina bestick! Jag gillar dom jättemycket. Enkla i modellen och pja, snygga.
Köpte typ 100 st av varje till en fest - väldigt bra att barnen bara kundeplocka på sig när de som inte flyttat ännu då flyttade till egen bostad. Sen har vi kvar så vi kunde uppgradera i båten
Jag tycker också om lite lättare och nättare bestick. Det finns ju två storlekar på gafflarna i Svensk spets och jag vägrar äta med de stora, här går de under benämningen "högafflar" Men de är bra när man ska mosa avokado odyl
Jag tycker den stora varianten av sked är perfekt för soppa! Men det finns även den mindre för dem som inte är storätareHaha! Jag håller med er om att besticken inte ska vara för stora! Skedarna är som sagt viktigast för mig, de vanliga skedarna kommer typ va till besökare, jag kommer äta med dessertskedarna. Här hemma nu har vi ett antal skitstora skedar som borde rensas bort då ingen använder dem, vi kallar dem spadar.
Men gafflar o knivar ska ju inte vara vapen heller som ni säger!
//r
Jag tycker också om lite lättare och nättare bestick. Det finns ju två storlekar på gafflarna i Svensk spets och jag vägrar äta med de stora, här går de under benämningen "högafflar" Men de är bra när man ska mosa avokado odyl