Hej!
Hur gjorde ni när ni skulle bestämma er för ett namn? Jag tycker det är otroligt svårt… Har använt mig av Barnnamnsappen och hittat massor av potentiella namn, men nu gäller det ju att bestämma sig. Nedan är dem jag har lyckats banta ner listan till:
Rafael
Abraham
Axel
Brandon
Cedric
Ska man lotta nu, eller har ni något knep för att göra det hela lättare? Man vill ju verkligen välja rätt.
Tack på förhand!
Louise
Det är svårt att välja tycker jag. Jag har haft som krav att tilltalsnamnet ska vi båda vara överens om, ingen ska vika sig utan det ska kännas rätt för båda.
Med son 1 så kände jag väldigt tidigt vilket namn jag ville ha ifall det blev en son, och pappan ifråga höll med. Tjejnamn hade vi 5 olika, så inför kejsarsnittet så sa jag på skoj att hoppas det blir en pojke så vi slipper välja. Det blev det tilltalsnamnet, sen min morfars ena mellannamn samt pappans förnamn till mellannamn.
Med son 2 (annan pappa) så ville inte sambon diskutera namn men jag drömde runt 8:e månaden om namnet jag ville ha ifall det blev en son. Sonen föddes och jag var stensäker på namnet men sambon vägrade. Vi var överens om att sonen skulle få ett namn tidigt i livet för annars skulle vi aldrig komma överens så efter en stund dök det upp ett namn i huvudet som jag ärligt talat aldrig tyckt om innan. Sambon sa att han behövde fundera en stund, så han åkte iväg och köpte dricka. Väl tillbaka så sa han att det är nog de enda namnet vi kan enas om , så fick det bli. Sonen har sin farfars namn som mellannamn, och dubbla efternamn.
Med son 3 så fick vi veta redan på RUL, och sedan bekräftat på TUL att det var en pojke. Jag hade drömt drömmar redan innan jag plussade att det var en tjej, så för mig var det svårt att fundera ut ett pojknamn. Namnet som jag tänkt med son 2 var inte heller aktuellt denna gång trots att jag försökte
Sambon ville ha min morfars tilltalsnamn men jag var inte lika sugen. Under kejsarsnittet så frågade läkarna om vi visste kön och hade bestämt namn, sambon sa ja vi vet att det är en pojke, och vi har ett namnförslag medan jag sa nej.
Sonen föddes, och jag hade så svårt att se att han skulle heta min morfars namn. Vi hade diskuterat ett mellannamn från sambons släkt innan , så när vi skulle skicka iväg sms på kvällen till alla människor som väntade, så undrade sambon om vi skulle skriva att namnet är ännu inte bestämt eller om vi bestämt oss. Där och då bestämde jag att det får bli morfars namn.