Beställt hjälm från England - får den aldrig!

Primula

Trådstartare
Jag känner mig så blåst just nu! Antagligen är jag väl oerhört naiv vad gäller nätshopping och så men jag har handlat på nätet i hela mitt vuxna liv utan att bli lurad. Nu är det så att jag har beställt en Charles Owen-hjälm från ett företag i England. Beställningen gjordes 25 februari i år och betalades samma dag.

Efter fyra veckor hade jag inte fått nån hjälm så jag skrev och frågade var den var. Då fick jag snabbt ett svar att det var 6-8 veckors leveranstid på den men jag fick välja om jag skulle vänta eller om jag ville ha pengarna tillbaka. Jag svarade att jag gärna väntade, bara jag visste att allt var som det skulle:)

Nu 3 månader senare har jag fortfarnde inte sett till nån hjälm och jag har skickat mail två gånger utan svar!!

Så min undran är vad man kan göra nu?? Jag vill verkligen ha min hjälm men om de inte har den eller tänker skicka den så måste jag ju ha mina pengar tillbaka!! Någon som vart ute för nåt liknande? Vad gäller för regler när man handlar över nätet utomlands?

Sv: Beställt hjälm från England - får den aldrig!

Jag betalade direkt med mitt VISA kort...

Då ska du kontakta Visa direkt för att se om de kan returnera pengarna till dig. Nu har det ju tvyärr gått lång tid men hör efter ändå.

Okej, det ska jag göra! Tack för ditt svar=)

Vad hette firman du köpte av??
Vi var också dumma nog att beställa en Charles Owen hjälm på nätet,betalade liksom du med Visa kort och så började vi vänta.

Ringde flera gånger och kvinnan som hade enmansfirman påstod att hon skickat hjälmen och att affären var "avslutad" .
Våra mail besvarades aldrig ,och efter några gånger svarade hon inte heller i telefonen.
Till slut fick vi tag i henne via en dotter vi har som bor i England och hotade henne med att polisanmäla och under över alla under så skickade hon till slut hjälmen.Det var några svettiga månader där........

Jag är också nyfiken eftersom jag också är på gång att beställa hjälm från England! PM:a om du inte vill skriva ut namnet på företaget här!:)

jag har också beställt en hjälm därifrån, beställde i januari och de var typ4-6 veckors väntetid då, och efter 3 månader när min pappa ringde och frågade efter sa de att antingen kunde jag vänta eller få pengarna tillbaka, och att det var fler än jag som väntade på en hjälm.

Men vilken resonemang den där kvinnan har!! Så bara för att det är fler som väntar på hjälmen så ska det dra ut ännu längre på tiden?? Näää det håller ju inte!! När ringde du?

pappa ringde i april tror jag... jag beställde den hjälmen med autograf, kanse är därför de tar mkt längre tid??

Autograf eller ej, gör ingen skillnad på leveranstid från fabrik egentligen.
Och om man läst igenom råden på HH, så ser man ju att varorna inte levererats oavsett produkt. Hon verkar ju ha satt i system att ta betalt direkt och sen strunta i att skicka och hoppas på att folk inte orkar bråka med henne.

Vilken affar och vilket marke pa hjalm?

Jag bestallde en Pikeur kavaj och en Charles Owen hjalm fran min lokala ridsportaffar (i just England ;)) i mars och vantar fortfarande (pa kavajen). Pikeur har tydligen langa forseningar pa bestallningsvaror, ursprungligen skulle det varit leverans i slutet av maj men nu ar det slutet av juni som galler.
Detta ar en mkt bra butik som aldrig tidigare orsakat mig nagra problem, men nu ar leveranstiden nastan lite lojligt lang.
Det KAN alltsa vara sa att det ar en genuin forsening i ditt fall, det hander ju tydligen da och da :)

Usch och fy för sådana här företag! Trist att det inte verkar få skrivas ut här på Buke. :( På utländska forum kan man ju klart och tydligt läsa vilka företag som är ohederliga.

Liknande trådar

Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
42 974
Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 704
Senast: Lobelia
·
Äldre Chansar på att lägga tråden här, får flyttas om det är missvisande. Iallafall, vi har beställt en byggnad utav ett lokalt företag. Vid...
Svar
0
· Visningar
582
Senast: Bluefish
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 970
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25