Beställa från Wish

kolblakkur

Trådstartare
Onekligen bra priser, men kan man verkligen lita på priserna? Tillkommer det tull? Dolda kostnader? Ni som beställt därifrån, är ni nöjda med det ni beställt? Vilken är er erfarenhet av Wish?

Jag har inte beställt från Wish, men handlar mycket från Ebay och det är typ samma säljare. Jag har aldrig fått betala tull eller liknande.

Man får väl komma ihåg att man får det man betalar för. Det mesta kommer från China. Finns massa recensioner om du kollar youtube och söker på wish hauls

Jag har beställt från wish. Aldrig fått betala tull. Vissa saker har varit skräp och vissa saker har varit fina. Främst i början var det mest skräp men nu är det mesta fint. Läs recensionerna som finns under produkterna, i värsta fall får man vad man betalar för.

Skulle dock inte köpa plastsaker till barn eller smink. Eftersom de har annan standard än vad vi har.

Har beställt en del, inga dolda avgifter, men som andra skriver, man får vara bredd på att få det man betalar för vilket innebär att man får vara lite selektiv med det man köper. Om kvalitén är viktig ska man köpa från en annan försäljare, om det är lite "skit samma" kan man köra på. Köper mest småsaker, köpt lite smycken, mössor och sånt. Skulle inte köpa t.ex. elektronik, husdjurstillbehör, skor/jackor och liknande, där vill jag veta vad det är för kvalité redan innan.

Ska dock tilläggas att det aldrig är några problem att få pengarna tillbaka om det skulle vara något fel på varan och det finns inga krav på att du ska returnera varan för att få tillbaka pengarna. Har gjort en del reklamationer när varor dykt upp trasiga eller kvalitén varit så pass dålig att varan gått sönder fort, har alltid fått pengarna tillbaka utan minsta knussel.

Tull kan man råka ut för när man beställer från Wish, och den får man stå för själv. Det är också värt att tänka på att leveranstiden oftast är lång samt att deras returpolicy och garanti endast är 30 dagar efter senaste beräknade leveransdatum. Sen är ju spårningsinformationen under all kritik, den funkar allt som oftast inte alls, så lägg inte ner för mycket energi på att försöka följa paketen.

Samma saker som på ebay,men oftast dyrare då det tillkommer frakt.
Och kommer en ebay vara inte fram så får man pengarna tillbaka.
Dock upplever jag att saker från Wish kommer snabbare än från ebay.

Onekligen bra priser, men kan man verkligen lita på priserna? Tillkommer det tull? Dolda kostnader? Ni som beställt därifrån, är ni nöjda med det ni beställt? Vilken är er erfarenhet av Wish?

Jag har handlat mkt från aliexpress som är typ samma som wish. Man kan oftast lita på priserna ja.
Ett problem jag upplevde med att beställa kläder är att man ska vara uppmärksam på storlekarna. Jag har S/M på tröjor och trodde jag tog höjd när jag beställde Large. Men flera av skjortorna var för små... Så ha koll på om storlekarna är för asiatiska mått.
Sen upplevde jag att många av kläderna luktade väldigt starkt och kvalitén inte den bästa. Men man får väl vad man betalar för...

Jag har handlat lite från Wish och mer från Aliexpress. Ali känns tydligare med bättre recensioner och priserna är lättare att ha överblick på. Priserna på Wish förvirrar lite litegrann haha men oftast är det nog för att man väljer en annan storlek än grundpriset :p
Skulle aldrig köpa elektronik( ok, möjligtvis en bärbar spelkonsol:o) /smink eller massköpa saker till barn. Det finns mycket och jag har absolut köpt mer onödiga saker men köper nu sånt som jag behöver. Samt använder appen som inspiration:)

Ali har längre leveranstid än Wish oftast. Väntar mig inte paketet på "förväntad ankomst"( som max har paketen kommit några dagar senare) och rekommenderar inte att gå med i en stor Wish/Ali-grupp på FB om du inte vill få huvudvärk:arghh:O_o

Jag har handlat en del från Wish, Lightinthebox mm, men man måste vara jättenoga med att läsa recentionerna, samt att välja större storlek på saker eftersom kinesiska storlekar är pyttesmå. Vissa saker är jättefina och vissa är verkligen skärp, så var selektiv.

Jag har handlat en del från Wish, Lightinthebox mm, men man måste vara jättenoga med att läsa recentionerna, samt att välja större storlek på saker eftersom kinesiska storlekar är pyttesmå. Vissa saker är jättefina och vissa är verkligen skärp, så var selektiv.

Känner samma som Ramona, sedan har jag lite problem med vem som sitter och producerar dessa billiga artiklar. Jag gissar barnarbetare och utsatta, bl a ...

Sluta beställ asiatiska grejer till orimliga priser! Är väl självklart att det inte är schyssta metoder som använts i produktionen. Dessutom utarmar det svenska posten eftersom Kina har nästintill obefintliga portokostnader om det skickas som brev = alla beställningar måste sorteras manuellt.

Sluta beställ asiatiska grejer till orimliga priser! Är väl självklart att det inte är schyssta metoder som använts i produktionen. Dessutom utarmar det svenska posten eftersom Kina har nästintill obefintliga portokostnader om det skickas som brev = alla beställningar måste sorteras manuellt.
Fast det jag ska köpa finns i de svenska webbshopparna också (men till ett högre pris såklart), så vad är skillnaden när det gäller produktion? Går du på svenska företag som köper varor från Kina och säljer i Sverige också?

Fast det jag ska köpa finns i de svenska webbshopparna också (men till ett högre pris såklart), så vad är skillnaden när det gäller produktion? Går du på svenska företag som köper varor från Kina och säljer i Sverige också?

Ett problem sägs vara ett gammalt skitavtal för Sverige med Kina. Kina som u-land har enligt uppgift förmånligt avtal för postbefordran på Sveriges bekostnad, ytterligare ett problem.

Någon insatt får gärna verifiera uppgiften.

Jag håller med om att det är svårt att hålla koll på och ta reda på en produkts hela produktionscykel, men svensk handel har bättrat sig enormt under de senaste åren just för att många konsumenter ställer krav på att de vill ha fler hållbara alternativ. Jag tror många missar att det faktiskt finns reglering för vad man får importera i Sverige, och det beror främst på att det används cancerframkallande kemikalier och skadliga ämnen i hög grad i billiga plaster och liknande.

Nu har inte jag stenkoll på hela Wish sortiment, men har svårt att tro att allt uppfyller exempelvis REACH-kriterierna.

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 374
Senast: Mia_R
·
Relationer Finns det något bra sätt för en 70 plussare att dejta? Har googlat lite och hittade några sidor som verkade rikta sig till äldre men jag...
Svar
3
· Visningar
675
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 489
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar