kolblakkur
Trådstartare
Onekligen bra priser, men kan man verkligen lita på priserna? Tillkommer det tull? Dolda kostnader? Ni som beställt därifrån, är ni nöjda med det ni beställt? Vilken är er erfarenhet av Wish?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man får pengarna tillbaka från Wish också. Har fått tillbaka pengarna på ett par dagar när jag har klagat på att varor inte har kommit fram.Samma saker som på ebay,men oftast dyrare då det tillkommer frakt.
Och kommer en ebay vara inte fram så får man pengarna tillbaka.
Dock upplever jag att saker från Wish kommer snabbare än från ebay.
Onekligen bra priser, men kan man verkligen lita på priserna? Tillkommer det tull? Dolda kostnader? Ni som beställt därifrån, är ni nöjda med det ni beställt? Vilken är er erfarenhet av Wish?
Varför? Var det otydligt?Jag har fått tillbaka pengarna för att jag beställde fel vara.
Jag har handlat en del från Wish, Lightinthebox mm, men man måste vara jättenoga med att läsa recentionerna, samt att välja större storlek på saker eftersom kinesiska storlekar är pyttesmå. Vissa saker är jättefina och vissa är verkligen skärp, så var selektiv.
Fast det jag ska köpa finns i de svenska webbshopparna också (men till ett högre pris såklart), så vad är skillnaden när det gäller produktion? Går du på svenska företag som köper varor från Kina och säljer i Sverige också?Sluta beställ asiatiska grejer till orimliga priser! Är väl självklart att det inte är schyssta metoder som använts i produktionen. Dessutom utarmar det svenska posten eftersom Kina har nästintill obefintliga portokostnader om det skickas som brev = alla beställningar måste sorteras manuellt.
Fast det jag ska köpa finns i de svenska webbshopparna också (men till ett högre pris såklart), så vad är skillnaden när det gäller produktion? Går du på svenska företag som köper varor från Kina och säljer i Sverige också?
Jag håller med om att det är svårt att hålla koll på och ta reda på en produkts hela produktionscykel, men svensk handel har bättrat sig enormt under de senaste åren just för att många konsumenter ställer krav på att de vill ha fler hållbara alternativ. Jag tror många missar att det faktiskt finns reglering för vad man får importera i Sverige, och det beror främst på att det används cancerframkallande kemikalier och skadliga ämnen i hög grad i billiga plaster och liknande.Fast det jag ska köpa finns i de svenska webbshopparna också (men till ett högre pris såklart), så vad är skillnaden när det gäller produktion? Går du på svenska företag som köper varor från Kina och säljer i Sverige också?