Beställa från amazon.de

cirkus

Trådstartare
Hur i hela friden får jag amazon.de att vilja skicka saker till mig.
Det är något fel på adressen säger den (tror jag) och jag vetefan hur jag ska ändra så den vill skicka det jag beställer. Jag har inte ens kommit till betalningen ännu...

I värsta fall får jag be en av mina tyska kollegor att beställa 30 kakekplattor (!) och skicka till mig.

Har du tagit hjälp av deras kundtjänst? De gånger jag varit i kontakt med kundtjänsten till både amazon.Com och amazon.Co.UK har de varit väldigt tillmötesgående och hjälpsamma.

Hur i hela friden får jag amazon.de att vilja skicka saker till mig.
Det är något fel på adressen säger den (tror jag) och jag vetefan hur jag ska ändra så den vill skicka det jag beställer. Jag har inte ens kommit till betalningen ännu...

I värsta fall får jag be en av mina tyska kollegor att beställa 30 kakekplattor (!) och skicka till mig.

Det kan vara så att den varan inte skickas till Sverige. Liknande varning får man på Amazon UK om det är något som inte skickas till Sverige. Kan du kopiera meddelandet du får så vi får se exakt vad det står?

Men jävla skojare.

Så fick jag ett email från dom att jag ska verifiera mina kreditkortsuppgifter annars så annulleras min order. Så i helvete heller jag tänker göra det.
Ett skitfult mail och om jag klickar på amazons sida med min order som inte syns ännu nu så står samma text där, men i skitful font över typ hela sidan ovanpå den andra texten.

Den här adressen adressen-bestaetigung@amazon.de ska jag alltså skicka mina uppgifter till tycker någon. Det tycker inte jag. Jag skickar INGENTING sånt via mail nånsin. Hur svårt kan det vara att be om skiten via deras sida

Och...mitt konto på amazon.de är temporarily unavailable.
Nåja. Nu tänker jag bara vänta och se om det kommer nånting eller inte.
Sen är det så attans svårt att få fatt i en människa att prata med på dessa sajter. jag skulle vilja ringa någon och fråga vvad detta är, men jag hittar inte ett enda telfonnummer

Och...mitt konto på amazon.de är temporarily unavailable.
Nåja. Nu tänker jag bara vänta och se om det kommer nånting eller inte.
Sen är det så attans svårt att få fatt i en människa att prata med på dessa sajter. jag skulle vilja ringa någon och fråga vvad detta är, men jag hittar inte ett enda telfonnummer

Du betalade inte via PayPal eller något sånt?
Det gör jag när jag shoppar på Ebay och då får jag verifiera mina uppgifter ibland om det gått ett tag sen jag använt det, men aldrig någonsin till Ebay själv.

Känns inte riktigt rätt i ditt fall.

Du betalade inte via PayPal eller något sånt?
Det gör jag när jag shoppar på Ebay och då får jag verifiera mina uppgifter ibland om det gått ett tag sen jag använt det, men aldrig någonsin till Ebay själv.

Känns inte riktigt rätt i ditt fall.

Näe, de hade inte paypal som alternativ.
Ebay har alltid fungerat prickfritt, detta har strulat från första stund.
Jag betalade via mitt mastercard.
Det blir spännande att se om det kommer några saker till min kollega alls.

Näe, de hade inte paypal som alternativ.
Ebay har alltid fungerat prickfritt, detta har strulat från första stund.
Jag betalade via mitt mastercard.
Det blir spännande att se om det kommer några saker till min kollega alls.

Har dom dragit pengarna från kontot?

Vill dom ha uppgifterna verifierade borde dom inte dra pengarna förens efter det ju.

Det är ett kreditkort så jag vet inte O_o

Skumt som fan i allafall och jag gillar inte att mitt konto är avstängt.

Ja, då är det ju lite svårt att se det. Om du inte kan logga in från nätet till ditt kort.
Tex mitt kreditkort ser jag ju vilket saldo jag har kvar att disponera om jag går in på min bank.

Och även kreditkortet som jag har i en bank där jag inte har något konto. Då har jag en kod istället som jag loggar in på från en sida så ser jag allt som händer på mitt kort.

Pengarna är inte dragna.
Jag har pratat med min kortutgivare och eftersom jag inte angav någon security code så har inga pengar dragits. Ett fåtal sajter har detta med att man inte anger någon security code och då har de problem. Detta kommer inte funka med betalningen, alternativet är att betala direkt från bankkontot men u har ju amazon spärrat mitt konto.

Pengarna är inte dragna.
Jag har pratat med min kortutgivare och eftersom jag inte angav någon security code så har inga pengar dragits. Ett fåtal sajter har detta med att man inte anger någon security code och då har de problem. Detta kommer inte funka med betalningen, alternativet är att betala direkt från bankkontot men u har ju amazon spärrat mitt konto.

Jag antar du letat efter dom på en svensk sida.
Alltihopa verkar skumt!

Och självklart ska du inte ge ut några uppgifter på mail!

Jag tror du kanske måste ha en tysk epost-adress. Maken har skickat efter därifrån och det har funkat fint, men han har då använt en tysk e-postadress som han bla skaffade för detta.

Närå, problemet är inte e-post adressen (det var en .com-adress) utan att betalningen helt enkelt inte gick iväg. Jag antar att min kortutgivare inte släpper igenom betalningen utan security coden och den ville ju inte amazon ha. Jag lag i allafall ner projektet att göra det via amazon.

Listig som en räv är jag - jag hittade leverantörens egen sida och beställde därifrån - de hade PayPal som betalningsalternativ - skitenkelt. Och sen kommer paketet skickas till min kollega så får han posta det till mig.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
670
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 012
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
15 611
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
4 032
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar