Besöka hjärtintensiv

Är det okej att vara förbannad på någon som ligger i respirator? Att vara så arg att man vill slå på något?

Operationen har gått bra. Det som ställer till det är att hon är rökare. Detta kan alltså gå åt helvete för att hon inte kunnat låta bli ciggen. För att hon tvunget skulle börja med skiten igen efter varje graviditet, efter kortare uppehåll, efter hjärtproblem. För att hon inte brydde sig ett smack hur mycket vi än bönade och bad under alla dessa år.

Så nu ligger hon där och jag går runt och är orolig, det bubblar i mig av oro, jag vet inte var jag ska ta vägen och anledningen är de förbannnade jävla ciggen som är viktigare än allt. Än hennes eget liv, än hennes barn och barnbarn.

Jag är rädd att förlora min mor
Jag är förbannad på henne för att jag tvingas känna såhär
Jag har sådana skuldkänslor för att jag känner såhär

Helvetes jävla skit
 
Är det okej att vara förbannad på någon som ligger i respirator? Att vara så arg att man vill slå på något?

Operationen har gått bra. Det som ställer till det är att hon är rökare. Detta kan alltså gå åt helvete för att hon inte kunnat låta bli ciggen. För att hon tvunget skulle börja med skiten igen efter varje graviditet, efter kortare uppehåll, efter hjärtproblem. För att hon inte brydde sig ett smack hur mycket vi än bönade och bad under alla dessa år.

Så nu ligger hon där och jag går runt och är orolig, det bubblar i mig av oro, jag vet inte var jag ska ta vägen och anledningen är de förbannnade jävla ciggen som är viktigare än allt. Än hennes eget liv, än hennes barn och barnbarn.

Jag är rädd att förlora min mor
Jag är förbannad på henne för att jag tvingas känna såhär
Jag har sådana skuldkänslor för att jag känner såhär

Helvetes jävla skit

Det är ok att vara arg! Tom förbannad. Det betyder ju att du bryr dig. Mycket. Finns det någonsin kan prata med? På sjukhuset finns ofta kuratorer eller präster som det kan vara skönt att prata med. Istället för närstående.

Jag vet att du vet, men nikotinberoende är fruktansvärt starkt. Ett jävla gift rent ut sagt. Borde förbjudas.

Jag hoppas verkligen att din mamma blir bra. Och att du tar hand om dig själv så du orkar.

Kram
Stinaelin (blivande IVA sjuksköterska)
 
Är det okej att vara förbannad på någon som ligger i respirator? Att vara så arg att man vill slå på något?

Operationen har gått bra. Det som ställer till det är att hon är rökare. Detta kan alltså gå åt helvete för att hon inte kunnat låta bli ciggen. För att hon tvunget skulle börja med skiten igen efter varje graviditet, efter kortare uppehåll, efter hjärtproblem. För att hon inte brydde sig ett smack hur mycket vi än bönade och bad under alla dessa år.

Så nu ligger hon där och jag går runt och är orolig, det bubblar i mig av oro, jag vet inte var jag ska ta vägen och anledningen är de förbannnade jävla ciggen som är viktigare än allt. Än hennes eget liv, än hennes barn och barnbarn.

Jag är rädd att förlora min mor
Jag är förbannad på henne för att jag tvingas känna såhär
Jag har sådana skuldkänslor för att jag känner såhär

Helvetes jävla skit
Det är helt okej att känna precis vad som helst, hur en reagerar på chock och oro är så oerhört individuellt. De flesta intensivvårdsavdelningar har en kurator anställd eller kopplad till sig, det kan vara oerhört skönt att kunna ventilera all oro, alla känslor och frustration med en utomstående som är expert på kris. Brukar räcka med att säga till sjuksköterska som är hos din mamma på sal så kan de lösa kontakten.

Hur går det med förkylningen? Har du kunnat besöka din mamma än?

Rent generellt (och väldigt generellt uttalat) så kan det ibland ta längre tid att få ur en person ur respiratorn om den har utvecklat KOL till följd av rökning. Det är sällan omöjligt, det tar bara längre tid med så kallad urträning.

Jag hoppas verkligen att din mamma snart blir bra :heart
 
Är det okej att vara förbannad på någon som ligger i respirator? Att vara så arg att man vill slå på något?

Tja, du lär ju inte bli mer eller mindre förbannad oavsett om det är OK eller inte. Och svaret beror på vem du frågar. I min värld är alla känslor (utom sur) OK, sedan hänger det ju på vad man gör med känslorna. Att gå in och bajsa i grannes pool för att du är förbannad leveransförseningar som Postnord står för är ju kanske inte helt PK.

De säger att rökare kommer upp snabbare efter operationer just för att de ska ut och röka. Och att det i den aspekten är positivt. Jag vet inte, jag....

Tillåt dig att känna det du känner, du behöver inte meddela din mor annat än som är sant. D v s att du är glad att hon OK efter operationen, att du hoppas hon hittar styrka, att hon kan avstå rökning.
 
hoppas din mamma blir bra och att hon börjar bli avvand från nikotinet
Har min bror på sjukhus efter en dubbelsidig stroke och han var storrökare så där satte de in lugnande när abstinensen var som värst.
Tyvärr kommer han aldrig att bli som vanligt igen så han har rökt sin sista cigarett
 
Är det okej att vara förbannad på någon som ligger i respirator? Att vara så arg att man vill slå på något?

Operationen har gått bra. Det som ställer till det är att hon är rökare. Detta kan alltså gå åt helvete för att hon inte kunnat låta bli ciggen. För att hon tvunget skulle börja med skiten igen efter varje graviditet, efter kortare uppehåll, efter hjärtproblem. För att hon inte brydde sig ett smack hur mycket vi än bönade och bad under alla dessa år.

Så nu ligger hon där och jag går runt och är orolig, det bubblar i mig av oro, jag vet inte var jag ska ta vägen och anledningen är de förbannnade jävla ciggen som är viktigare än allt. Än hennes eget liv, än hennes barn och barnbarn.

Jag är rädd att förlora min mor
Jag är förbannad på henne för att jag tvingas känna såhär
Jag har sådana skuldkänslor för att jag känner såhär

Helvetes jävla skit
Det är helt okej. I min värld en ganska normal och kanske till och med sund reaktion (jag är sån själv). Det visar att man bryr sig som någon skrev. Förhoppningsvis kommer hon därifrån i hyggligt skick och slutar med det där giftet.
 
Det är helt okej att känna precis vad som helst, hur en reagerar på chock och oro är så oerhört individuellt. De flesta intensivvårdsavdelningar har en kurator anställd eller kopplad till sig, det kan vara oerhört skönt att kunna ventilera all oro, alla känslor och frustration med en utomstående som är expert på kris. Brukar räcka med att säga till sjuksköterska som är hos din mamma på sal så kan de lösa kontakten.

Hur går det med förkylningen? Har du kunnat besöka din mamma än?

Rent generellt (och väldigt generellt uttalat) så kan det ibland ta längre tid att få ur en person ur respiratorn om den har utvecklat KOL till följd av rökning. Det är sällan omöjligt, det tar bara längre tid med så kallad urträning.

Jag hoppas verkligen att din mamma snart blir bra :heart
Tack ❤
Förkylningen ser jag ingen ljusning på tyvärr 😔
 
Är det okej att vara förbannad på någon som ligger i respirator? Att vara så arg att man vill slå på något?

Operationen har gått bra. Det som ställer till det är att hon är rökare. Detta kan alltså gå åt helvete för att hon inte kunnat låta bli ciggen. För att hon tvunget skulle börja med skiten igen efter varje graviditet, efter kortare uppehåll, efter hjärtproblem. För att hon inte brydde sig ett smack hur mycket vi än bönade och bad under alla dessa år.

Så nu ligger hon där och jag går runt och är orolig, det bubblar i mig av oro, jag vet inte var jag ska ta vägen och anledningen är de förbannnade jävla ciggen som är viktigare än allt. Än hennes eget liv, än hennes barn och barnbarn.

Jag är rädd att förlora min mor
Jag är förbannad på henne för att jag tvingas känna såhär
Jag har sådana skuldkänslor för att jag känner såhär

Helvetes jävla skit
Det är helt okej att vara arg! ❤ Jag skäller forfarande på vännen som körde fyrhjuling berusad och dog. Det har snart gått 10 år sedan. 😔
Du har all rätt till dina känslor och det är ett sätt att bearbeta, blir det för mycket för dig, ta kontakt med sjukhuset och få prata med kurator. ❤ Krya på dig så du får hälsa på henne.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 469
Senast: Saeta
·
Hästvård För någon månad sedan var jag till klinik och endoskoperade djuret då hon fått lite djupare hosta (två ggr vid igångsättning till...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Corax
·
Relationer Det finns nog några på det här forumet som kommer ihåg mina tidigare trådar och hela spektaklet runt dessa. Jag vill börja med att säga...
2
Svar
30
· Visningar
4 204
Senast: tara
·
Katthälsa Sorry för långt inlägg. Min älskade kisse och den mest fantastiska varelse jag någonsin fått lära känna fick somna in i somras. Jag bor...
Svar
1
· Visningar
1 131
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp