Åh nej! Min skulle fyllt 83 här i dec och med kol så det kom inte som en överraskning.Beklagar
Min är bara 58![]()
Hoppas din mamma kryar på sig, hon o jag är nästan jämngamla

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh nej! Min skulle fyllt 83 här i dec och med kol så det kom inte som en överraskning.Beklagar
Min är bara 58![]()
❤Hur fan orkar man?
Det pendlar mellan dåliga nyheter och lite mindre dåliga nyheter hela tiden och jag känner mig så jävla maktlös...
Hur fan orkar man?
Det pendlar mellan dåliga nyheter och lite mindre dåliga nyheter hela tiden och jag känner mig så jävla maktlös...
Är det okej att vara förbannad på någon som ligger i respirator? Att vara så arg att man vill slå på något?
Operationen har gått bra. Det som ställer till det är att hon är rökare. Detta kan alltså gå åt helvete för att hon inte kunnat låta bli ciggen. För att hon tvunget skulle börja med skiten igen efter varje graviditet, efter kortare uppehåll, efter hjärtproblem. För att hon inte brydde sig ett smack hur mycket vi än bönade och bad under alla dessa år.
Så nu ligger hon där och jag går runt och är orolig, det bubblar i mig av oro, jag vet inte var jag ska ta vägen och anledningen är de förbannnade jävla ciggen som är viktigare än allt. Än hennes eget liv, än hennes barn och barnbarn.
Jag är rädd att förlora min mor
Jag är förbannad på henne för att jag tvingas känna såhär
Jag har sådana skuldkänslor för att jag känner såhär
Helvetes jävla skit
Det är helt okej att känna precis vad som helst, hur en reagerar på chock och oro är så oerhört individuellt. De flesta intensivvårdsavdelningar har en kurator anställd eller kopplad till sig, det kan vara oerhört skönt att kunna ventilera all oro, alla känslor och frustration med en utomstående som är expert på kris. Brukar räcka med att säga till sjuksköterska som är hos din mamma på sal så kan de lösa kontakten.Är det okej att vara förbannad på någon som ligger i respirator? Att vara så arg att man vill slå på något?
Operationen har gått bra. Det som ställer till det är att hon är rökare. Detta kan alltså gå åt helvete för att hon inte kunnat låta bli ciggen. För att hon tvunget skulle börja med skiten igen efter varje graviditet, efter kortare uppehåll, efter hjärtproblem. För att hon inte brydde sig ett smack hur mycket vi än bönade och bad under alla dessa år.
Så nu ligger hon där och jag går runt och är orolig, det bubblar i mig av oro, jag vet inte var jag ska ta vägen och anledningen är de förbannnade jävla ciggen som är viktigare än allt. Än hennes eget liv, än hennes barn och barnbarn.
Helvetes jävla skit
Är det okej att vara förbannad på någon som ligger i respirator? Att vara så arg att man vill slå på något?
Det är helt okej. I min värld en ganska normal och kanske till och med sund reaktion (jag är sån själv). Det visar att man bryr sig som någon skrev. Förhoppningsvis kommer hon därifrån i hyggligt skick och slutar med det där giftet.Är det okej att vara förbannad på någon som ligger i respirator? Att vara så arg att man vill slå på något?
Helvetes jävla skit
Tack ❤Det är helt okej att känna precis vad som helst, hur en reagerar på chock och oro är så oerhört individuellt. De flesta intensivvårdsavdelningar har en kurator anställd eller kopplad till sig, det kan vara oerhört skönt att kunna ventilera all oro, alla känslor och frustration med en utomstående som är expert på kris. Brukar räcka med att säga till sjuksköterska som är hos din mamma på sal så kan de lösa kontakten.
Hur går det med förkylningen? Har du kunnat besöka din mamma än?
Rent generellt (och väldigt generellt uttalat) så kan det ibland ta längre tid att få ur en person ur respiratorn om den har utvecklat KOL till följd av rökning. Det är sällan omöjligt, det tar bara längre tid med så kallad urträning.
Jag hoppas verkligen att din mamma snart blir bra![]()
Det är helt okej att vara arg! ❤ Jag skäller forfarande på vännen som körde fyrhjuling berusad och dog. Det har snart gått 10 år sedan.Är det okej att vara förbannad på någon som ligger i respirator? Att vara så arg att man vill slå på något?
Helvetes jävla skit
Men vad skönt att det går åt rätt håll! ❤Äntligen har hon fått lämna intensiven. Nu är det bara resten kvar