Sv: Besök på sjukhuset idag
Jag hade det med båda barnen.
Men första blev jag mycket sämre än vad jag kunde tro. Jag visste inte hur sjuk jag var, så jag körde på i mitt vanliga tempo och det slutade med sjukskrivning, sedan inläggning på sjukhus i v. 36 och efter det igångsatt i v. 37.
Med andra barnet fick jag det också, dock hade jag insett att jag var sjuk, så jag tog det lungt, och blev inte riktigt lika dålig som första gången.
Vid båda graviditeterna har jag fått göra tillväxt UL runt v. 32, gått på kontroller två gånger i veckan samt beordrats att göra absolut så lite som möjligt.
Mina symptom var:
Enorm vattenansamling i ben, händer och fötter.
Skyhögt blodtryck.
Äggvita i urinen. (När jag blev igångsatt låg proteinet på +7.5 och urinen var vitflammig och full med tröga klumpar)
Om det skulle vara havandeskapaförgiftning, tänk på att ta det på stort allvar då. Ingen sa till mig att både jag och barnet kunde dö av det, ingen talade om något för mig och jag hatar också sjukhus så jag bara ryckte på alxlarna och tyckte att det var väl inget.
Det läskiga är att man inte känner sig speciellt sjuk.
Som någon redan skrivit så gör det höga blodtrycket att bebisen får näringsbrist, därför får man ofta göra extra UL så man ser att bebisen håller vikten.
Högt blodtryck kan också stressa bebisen, den kan t.ex. bajsa i fostervattnet av stressen.