Besök av foderrådgivare idag.

Roten

Trådstartare
Nu till våren tog vi en annan foderrådgivare än den vi brukar ha. Denna foderrådgivare sa att utan kraftfoder får hästen ingen överlinje. För mig låter det som en sanning från stenåldern, hur är eran erfarenhet?
(Självklart är hästarnas mj/srp-behov uppfyllt på annat sätt.)

Sv: Besök av foderrådgivare idag.

Var detta en oberoende rådgivare eller representerade hen något fodermärke?

Jag vet inte vad man ska säga. Foderrådgivaren har länge jobbat för en foderleverantör. Men är nu pensionär och gör detta på sin "fritid".

Nu till våren tog vi en annan foderrådgivare än den vi brukar ha. Denna foderrådgivare sa att utan kraftfoder får hästen ingen överlinje. För mig låter det som en sanning från stenåldern, hur är eran erfarenhet?
(Självklart är hästarnas mj/srp-behov uppfyllt på annat sätt.)

:crazy: :cry: :rofl:
Som du själv sa, pensionär och föredetta anställd av en foderleverantör. Verkar inte vara särskilt uppdaterad eller opartisk om man säger så...

Mycket ska man då höra.

Hoppas du/ni inte betalade för dessa råd?

Senast ändrad:

Betalt har de säkert gjort. Jag närvarade inte. Men fick sms undertiden han hade sin föreläsning.

Om det var sant så skulle ju inga hästar som "bara" gick på bete ha någon överlinje. Vilket ju då de flesta får om de har ett för hästen bra bete ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 115
Senast: QueenLilith
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 602
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 818
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama