Beslutsångest!

Iaraphel

Trådstartare
hingsttips hitåt!!

Har ett sto med 50%fbl, (e:columbus xx. ue:bordeaux. uue: harras) väldigt ädel modell, är nog bara strax över 160...
hon är inte inriden och därmed inte tränad så jag vet inte hur steg och hoppkapaciteten är riktigt, men hon har löshoppat bra och har ett underbart steg när hon springer i hagen/longeras. Hon har fint psyke, positiv och trevlig men väldigt "hispig".

Vad jag är ute feter är en större hingst, som ärver ner hoppkapacitet.

har kollat, läst massor om nästan alla i hingstkatalogen och på internet... de jag blivit extra intresserade av är:
Cardento, men tveksamheten är lite i att jag inte vet om han är "förädel" visst jag gillar ädla hästar men det kanske blir förmycket av det goda (???),
sedan är frågan...
detta är hennes första föl... är det nackdel med att ta en hingst som runt 1dm större? och vi betäckte i somras utan att det tog sig... ska man ta en "bra men billigare" hingst första gången ifall nåt går snett?

så! hingsttips och förklaringar på mina funderingar är välkomna!!!

/J

Robin Z ger bra avkommor tillsammans med ston som har mycket fullblod i sig. Tycker också att Cardento är trevlig och det ska inte vara något problem att hingsten är 1 dm högre än stoet. Tycker inte heller att du ska ta en billigare hingst först, hon kan faktiskt bli dräktig på en gång.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka