ponny_girl
Trådstartare
Som sagt har jag lite beslutsångest just nu. Jag har 2 egna hästar i ett eget stall men har fått förfrågan om det är en som får ha sin blivande ponny där med. Personen i fråga är ingift släkt fast inte en av dem jag umgås med eftersom min släkt är ganska stor men hennes dotter (som då ska få hästen) har varit och ridit på min lilla häst ca 3 gånger. Det är det sociala jag haft med dom.
Problemet är då dels att jag inte känner dom Super väl och därför inte vet om de kommer bli massa tjafs mm. dels har vi egentligen ingen box till då den måste byggas och gjutas till i marken. Sen vet jag heller inte hur länge det kommer att funka eftersom dottern är 5 och det är mest mamman som tar hand om hästen. Det bra med det är ju att man kan få lite sällskap, det är lättare att bara rida ut en häst och den andra slipper vara ensam. Det är även smidigt om man ska på semester och dom då kan ta hand om hästarna och de kan hjälpa till lite annars med.
Kommer ni på fler för-/nackdelar?
Är det värt det eller inte?
Tackar för alla tips och grejer som kan få mig komma på en bra lösning
Problemet är då dels att jag inte känner dom Super väl och därför inte vet om de kommer bli massa tjafs mm. dels har vi egentligen ingen box till då den måste byggas och gjutas till i marken. Sen vet jag heller inte hur länge det kommer att funka eftersom dottern är 5 och det är mest mamman som tar hand om hästen. Det bra med det är ju att man kan få lite sällskap, det är lättare att bara rida ut en häst och den andra slipper vara ensam. Det är även smidigt om man ska på semester och dom då kan ta hand om hästarna och de kan hjälpa till lite annars med.
Kommer ni på fler för-/nackdelar?
Är det värt det eller inte?
Tackar för alla tips och grejer som kan få mig komma på en bra lösning