beskrivning av musklers funktion?

E

elza

Jag skulle vlija ha en bok där man utförligt kan se hur olika muskler fungerar (inte hur de är uppbygda det finns i böcker jag har), dvs i detalj som - vilken muskel arbetar när ett bakben förs i sidled, vilken/vilka muskler arbetar när hästen förflyttar mer vikt till bakdelen, hur arbetar ryggens muskler, vilka muskler behövs för ökade rörelser i frambenen etc. Och vilka rörelser ska hästen göra för att träna olika muskler?
Jag vill veta det för att kunna förstå vilka muskler som gör vad för att på så sätt kunna träna hästen allsidigt och komma åt de muskler som behövs för det jag tänkt att hästen ska åstadkomma. Och för att kunna följa hur hästen utvecklas genom att se vilka muskler den utvecklar.
Finns det någon sådan bok???

Sv: beskrivning av musklers funktion?

Jag har ingen bok i bredskap åt dig, däremot kan du börja med att kika här i väntan på boken.

Om du vet muskelns ursprung och fäste så kan man ganska lätt lista ut vad den gör.

Tack Boj!
Vad spännande - jag har bara skummat det nu men ska läsa noga senare.
Det verkar som (om jag fattat det rätt) att jag lyckats få till mer "bära" muskler" på bakbenen (framtill och på sidan framtill av bakbenen) än "skjuta på" muskler (bak på bakbenen) och det var en av de funderingar jag hade (och förhoppningar ;) )

Sedan vore det vädligt spännande med träningstips för olika muskelgrupper....

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 202
Hästvård Jag köpte mitt sto Barka för ungefär ett år sen. Då hade jag redan ridit henne under flera år och var väl bekant med att hon haft...
Svar
16
· Visningar
2 964
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som har hästerfarenhet av både islandshästar och storhästar sen fyra år tillbaka. Jag har flera gånger...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 008
Senast: ameo
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 797
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka