besiktning vid hästköp!

Sv: besiktning vid hästköp!

För att teckan ny försäkring och höja livbeloppet så tror jag du måste kunna uppvisa ett UA besiktingsprotokoll. När jag tog över försäkringen på min häst så ringde jag bolaget, de ändrade livbeloppet till den summan jag köpt hästen för och så fick jag hem alla papper. Frågade inte ens om besiktning.

Beror lite på hur mycket du vill ha försäkrat för. Några av mina hästar har jag bara veterinärvårdsförsäkrade och dem har jag inte behövt veterinärbesiktiga. Jag tror att det går en gräns för vilket belopp du vill livförsäkra där du måste ha veterinärbesiktigat. kan nog skilja från bolag till bolag

Inte alltid.

Är det ett mindre försäkringsbelopp brukar bolagen antingen teckna försäkring rakt av eller skicka ut ett ombud. Vid övertagande av befintlig försäkring brukar inte bolagen begära besiktning.

Bäst är ju dock att besiktiga (för köpare och säljares skull)

Jag har precis föräkrat min nyköpta häst, de flesta försäkringsbolag kräver inte nån vetrinärbesiktning om livbeloppet bara är 10 000!
kommer ud högre vill dom dock ha de!

hmm, okej... jag vill nog ha denna hästen försäkrad för minst det jag köper henne för allafall.. A1 då..

Jag känner henne som jag köper hästen av o vet inte riktigt hur vi gör med besiktningen... jag tycker inte att det ger så mkt att ta ut en vet göra det hemma, då likaväl vi kan kolla i helgen att hästen ser fräsch o hel ut... skulle jag göra det grundligare så skulle det ju behöva bli in till klinik vilket inte känns aktuellt för mej.

Men vad är hästen försäkrad i idag?

Ring bolaget, be att få ta över försäkringen. Behöver du försäkra upp för att komma upp i inköpssumman, hör om de vill skicka ut ett ombud.

Men vad är hästen försäkrad i idag?

Ring bolaget, be att få ta över försäkringen. Behöver du försäkra upp för att komma upp i inköpssumman, hör om de vill skicka ut ett ombud.

jag vet inte riktigt...

jag ringer till ägaren ikväll o pratar med henne...

Tror inte det behöver vara så komplicerat om det inte skiljer mycket mellan försäkringsbeloppet (livvärdet) och inköpssumman.

Kom ihåg att det alltid är förnuftigt att behålla samma bolag som tidigare ägare.

Tror inte det behöver vara så komplicerat om det inte skiljer mycket mellan försäkringsbeloppet (livvärdet) och inköpssumman.

Kom ihåg att det alltid är förnuftigt att behålla samma bolag som tidigare ägare.

nej, förmodligen inte... :) får hoppas det allafall

jo, jag vet det... o jag hoppas att hon har henne i Sveland, hade dom till Plutten o det har aldrig varit nåt tjafs om nåt....

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 456
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i...
2
Svar
27
· Visningar
4 146

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka