Beroende på vad man gör ..

S

SSBLPD

Borde det inte vara väldigt avhängt vad man GÖR med hästen när man kör med den, vad man behöver för utrustning?

Jag kör just nu en liten lätt vagn med en travsele på hästen. Han är pigg och glad, travar på med spetsade ögon och god fart.
Men jag tror ju knappast att jag skulle unna köra en maraton med den . :crazy:

Sv: Beroende på vad man gör ..

så sant. en loksele och flakvagn hade inte passat så bra att travträna i heller.

Du menar att man bör anpassa sele o vagn efter körsätt?
Ja självkart, det tror jag dom flesta gör, eller? :smirk:

/L

Jag har hört att man ska använda loksele med tryckvagn inom travträning, och en tryckvagn ger väl tryck, så att det ska gå tyngre? Ja då går en flakvagn lika bra! :idea: :D

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 216
Senast: Roheryn
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 113
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 541
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka