Beroende av bukefalos?

F

flickancarra

Hur mycket tid lägger ni på Bukefalos? Tänkte kolla om det är fler som känner som jag. Speciellt nu när mina pållar varit dräktiga så har jag "hängt" på avelstråden mycket. Det är superbra att ha ett ställe där man kan ventilera tankar och åsikter om hästar och möta andra hästfolk med helt olika referenser än sig själv. Måste säga att jag tycker det är kul att lägga upp bilder på mina älsklingar och det har säkert många förstått.Är man nere letar man upp roliga hästbilder, ibland läser man om andras öden och framgångar och har man frågor så är det bara att ställa dem så får man alltid svar! Det gäller bara att lära sig sålla mellan alla svar och välja ut dem som passar bäst på sin egen situation...

Det har blivit väldigt mycket på sistone. På kvällarna hänger jag kvar till tolvslaget (brukar lägga mig nio annars när jag jobbar) och får jag en stund över hamnar jag framför datorn.. i går satt jag säkert 5 timmar! Det känns lite för mycket och många tankar snurrar i huvudet när man ska sova. Detta varierar såklart med tanke på vad som är aktuellt hemmavid. Hur är det för er?

Sv: Beroende av bukefalos?

Kikar lite då och då men ja hänger inte här inne dygnet runt!!! :grin:

Det kan verka som om jag bor här...men jag hamnar ofta vid datorn när jag jobbar och då passar jag på att kika in lite då och då. För ett otränat öga kan det dock se t som om jag sitter här jämt. :D

ush, jag känner som du. man får ju läsa så mkt intressant så man kommer liksom inte härifrån! själv tycker jag att det börjar bli jobbigt nästan, för precis nu tex, så funderar jag på att sticka ner o rida, men så tänker jag: bara en liten stund till.. tänkte så för en timma sedan också. får väl se om han får sin motion idag, fy vad jag känner mig hemsk!

Sitter här till och från på dagarna för att få tiden att gå, men inga långa stunder i stöten (men däremot är det oftast så att datorn står på hela dagarna, så det kanske ser ut som om jag ALLTID är härinne)

när jag bodde inne i stan, allt mellan 1 och 7 timmar på en dag :o
men då kunde jag ha mycket dötid och i en liten lägenhet hamnar man oftast i soffan - där datorn står :p

nu bor jag ute vid stallet och har häst på foder (till skillnad från 1-2 dagar i veckan tidigare) och då kanske det inte blir mer än 2-3 timmar på en dag, 4 om det är mycket.

Ja precis! Den här tiden hade man kunnat vara hos pållarna istället! Men.. bara lite till....:grin:

sitter endast på datorn på sena e.m eller kvällar.
undantagsfall ibland,,,men jobbar ju på dagen, o sen stallet.
sällan jag ser en dator på dagtid...
är ingen tv-människa...sitter hellre på datorn, men inte bara på bukefalos även om det blir tittar till o från här med.
Bor i skogen, finns inget o göra alls.
skillnad när man bodde i stan o va ute mycket på stan.

Jag sitter här när jag har en stund över, vilket blir allt ifrån tio minuter till tio timmar... :o Just nu sitter jag på jobbet och kikar in här när jag inte har något annat att göra.

Ett par-tre timmar om dagen lägger jag nog på Buke i snitt om man räknar ihop all "aktiv" tid. Inloggad är jag dygnet runt.

Ja jag är nog beroende, buke är mitt "sociala liv" eftersom jag inte orkar träffa så många irl förutom familjen.

Innan min olycka var jag väldigt social och jag har fortfarande ett stort behov av att diskutera saker och ting, jag är intresserad av hur människor fungerar och djuren är ju mitt liv så buke är ju ganska självfallet då;)

Buke är alltså både mitt "fikarum" och min "privata sfär" lika mycket som istället för en intressant tidning eller bok.

Det finns alltid någon att dela saker med, tipsa eller få tips, saker att uppröras över eller saker att skratta eller gråta åt.

Tack och lov att Buke finns:bow::bow::bow:

Jag känner att nu under sommarn när jag har lite att göra så sitter jag här på tok för mycket...:grin: Någon som har botemedel?

Det kan verka som om jag bor här...men jag hamnar ofta vid datorn när jag jobbar och då passar jag på att kika in lite då och då. För ett otränat öga kan det dock se t som om jag sitter här jämt. :D

Samma här:idea: Ibland är jag lite orolig att dataavdelningenn ska se hur mycket jag varit på buke:angel: De kan tro att min enhet inte har så mycket att göra:rofl:

Hemma står datorn på soffbordet så jag har den på och kikar in emellanåt och kastar mej in i nån diskussion, ibland utan att ha läst tillräckligt:angel: Och det är då lätt att bli sittande och saker runt omkring samlas på hög som måste göras:o

Det finns ju många intressanta frågor att diskutera :idea:

Liknande trådar

Skola & Jobb För att göra en lång historia kort. Jobbade tidigare på ett ställe men bytte jobb, något som jag ångrar idag. Hur som helst försöker...
2
Svar
28
· Visningar
5 768
Hästmänniskan Vet inte var jag ska börja, tycker allt börjar gå mig över huvudet just nu.... Ska ta saken i så korta drag som möjligt bara så ni...
Svar
13
· Visningar
1 986
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Har lagt märke till att det börjar dyka upp olika trådar med ämnen som depression och psykisk ohälsa i allmänhet på sistone. Har tänkt...
Svar
4
· Visningar
2 414
Senast: Allavarlika
·
F
  • Låst
Dressyr Eftersom, tråden låstes startar jag en ny ang ämnet och då får vi väl snällt försöka hålla oss till det då. För visst är det intressant...
15 16 17
Svar
325
· Visningar
21 381
Senast: break_a_leg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday
  • Dejtingtråden del 38