Beridare/utbildare, vad har ni för lön?

M

Mirus

Jag undrar vad ni har i lön som jobbar med att utbilda hästar.
Och också vad ni arbetar i för stall och med för hästar (t.ex. unghästar, utomlands o.s.v.)

Jobbar själv som beridare på ett "mindre" försäljningstall med kursverksamhet och har en lön på 20 000kr/månad innan skatt.
Jag är dock lite inne på att leta arbete som unghästutbildare i ett hoppstall, sen var i världen det är spelar mindre roll.

Det hade varit intressant att höra era svar och även om ni har någon kommentar om ert jobb i övrigt.

Min egna extra kommentar är att det lätt blir mycket annat jobb på ett litet stall utöver ridandet, vilket är mindre roligt eftersom det går ut över hästarnas utbildning vilket är frustrerande.

Vad betyder "mycket annat jobb" om du skulle definiera 'mycket'? Om man jämför med om man skulle städa i sitt hus, hur många rum blir det? Och vad är det man jobbar med då och varför påverkar det utbildningen?

Vad betyder "mycket annat jobb" om du skulle definiera 'mycket'? Om man jämför med om man skulle städa i sitt hus, hur många rum blir det? Och vad är det man jobbar med då och varför påverkar det utbildningen?

Om man lägger muspekaren över användarnamnet kan man se om användaren finns kvar på forumet. I det här fallet finns inte TS här längre så du kan nog inte räkna med att få svar från denne i denna nästan tio år gamla tråd.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 382
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan jag skriva här? Eller, klart att jag kan, men vad ska jag skriva? Behöver skriva ner några tankar. Känns som om jag står där vägen...
Svar
6
· Visningar
851
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 500
Senast: Cilva
·
Hästmänniskan :cry::crazy:Hej! Jag är 15 år och skulle behöva lite extra pengar. Det skulle vara en "dröm" att få ett litet extra jobb som hästskötare...
2
Svar
30
· Visningar
3 027
Senast: Joelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar