Bergsvanser?

Trani

Trådstartare
Någon mer som har sett den här annonsen?

Bergsvanserhane sökes!
Jag söker en till 100% renrasig Bergsvanserhane att para min Bergsvanserhona. Saknar papper på henne men uppfödarna försäkrade att hon var en renrasig Bergsvanser.Har letat länge efter andra Bergsvansrar men har ännu inte hittat några. Vad jag förstår måste det vara en ovanlig ras i Sverige med angränsande länder.Så nu sträcker jag ut en sista hand (innan min Bergsvanserhona blir för gammal för att ha valpar) och vädjar till dig som vet med dig att du har en Bergsvanserhane liggandes därhemma att höra av dig så att vi kan låta denna stolta ras få nya tassar som kan fortsätta att trampa på denna jord.

Bergsvanser wtf? Googlade men hittade inget. Är annonsören lurad eller har h*n bara en skruv lös? :crazy:

Sv: Bergsvanser?

Putt putt! För jag vill också veta! Var hittade du annonsen?? Försöker smaka på namnet och känna ifall hon missuppfattat rasens namn, men... Näe, det låter mysko! Nån som känner till den här hunden??

Du har ju så rätt! ;) Renrasig men utan papper, tror jag är allergisk mot den meningen! :angel:

Ungefär som att lova att bilen är skattad, men att man inte tror på att sätta på den där klisterlappen...

Hahaha jaa precis! :rofl:

Nää men seriöst, finns det en sån ras? Och hur ser dom ut isåfall?

Man undrar ju om det öht är en hund hon pratar om. bergsvanserhona liksom..

Du tror inte att hon har hört som en kratta och egentligen äger en renrasig Bergamasco? Utan papper då såklart.... :cool:

Allvarlig felstavning av bergsschäfer (som är ett ihopkok av kaukasisk herdehund och schäfer, alltså inte renrasig)?

(När man talar om trollen, här går man in på SKK och så finns just den kaukasiska herdehunden på framsidan: Kavkazskaja ovtjarka.)

Oavsett om det är bergamasco eller bergsschäfer så kan ju annonsören inte ha alla hästar hemma riktigt..

Men h*n lär ju inte få några svar iaf. Tur är väl det.. :cool:

Om man läser lite mellan raderna tycker jag att det är solklar ironi. En skämtannons helt enkelt, likt de som brukar hamna på best of blocket.

"vädjar till dig som vet med dig att du har en Bergsvanserhane liggandes därhemma att höra av dig..."

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom... 2
Svar
21
· Visningar
3 914
Senast: geting
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)... 2
Svar
29
· Visningar
5 865
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Som några här nog redan vet så är jag i sökandet efter en valp att lägga min träningsenergi på, nu när hundgubben här hemma börjar... 2
Svar
27
· Visningar
2 085
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Barfotaboots!
  • Dressyrsnack nummer 18