Bergaritten 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Curtice

Hallo!

Funderar på att få med min dam i bergarittens provapå 2008.
När är den, någon som vet? Hittar ingen info...
Vad behöver man tänka på? Ha med sig? Osv...osv...

Alla tips till nybörjare är välkomna! :)

Sv: Bergaritten 2008

:rofl: ...Å jag som brukar få höra att jag är för tidigt ute ;)

Propparna är nog inte klara riiiktigt än, de kommer nog inte förrän nästa år om jag får gissa :p

Men Bergaritten brukar ju vara i början av april? Första helgen va... eller är det i början av maj:confused:?
Jag har också planer på att vara med, men nu hr jag plötsligt 2 hästar... så jag vet inte vem det blir än :bump:

Man vill ju kunna förbereda sig i tid! Jag är för feg för att rida den nu tror jag, men syrran får ta det. :D

Jag ska (troligen) också vara med i prova på :)

men visst brukar Bergaritten vara i april?? (har iofs bara varit där förra året, tittade på, och då var den i april. men efter vad jag har hört så..rätta mig om det är fel!)

ha med sig; utrustning till ryttare och häst (kan ju vara en fördel att ha med sadeln och tränset iaf :angel:), vattendunk (eller ja, något att ha vattnet i vid ev. transport), vattenhink, svamp (om pållen behöver svalas efter ritten kan det ju vara skönt att duscha lite), ryktsaker (om man bortstar hemma kanske det räcker med ryktborste + skrapa, hovkrats), lite matsäck, de papper som behövs (grönt kort, lokallicens för ryttare??, vac.intyg..vad mer???), hö och ev. lite kraft, kanske en extra/torr tröja att byta till efter ritten (om det är varmt)... är själv nybörjare, berga blir mitt livs första ritt, så ni erfarnare - fyll gärna i vad jag missat!

Senast ändrad:

Behöver häst/ryttare licens även om man bara ska göra en "provapå"klass?

Grönt kort vet jag behövs...

Är osäker..vet ej om detta också gäller PP-klasserna, men i TR I står det, under moment 150 Licenser, sid.37, Distansritt; Clear Round och distans upp till 50km, Ryttare Lokallicens, Hästen Ingen licens krävs.

Behöver häst/ryttare licens även om man bara ska göra en "provapå"klass?

Grönt kort vet jag behövs...

Prova på som rids under en tävlingsdag, omfattas av reglementet, och då behövs Grönt Kort och ryttarlicens i ALLA klasser.

ang papper och licenser o.s.v. behöver man Tävlingsbok också för PP-klass? vart får man tag i den?

ursäkta att jag lånar tråden lite..

LÅna på du! Jag vill också ha svar på allt. :D

För Prova på behöver du inte en tävlingsbok. Från och med Clear Round ska du ha en sådan däremot.

KL

Grönt kort, kan man ha det som används vid hoppning och dressyr också? Eller måste man ha ett speciellt distans-grönt kort?

Hej!

Finns bara ett Grönt Kort och det gäller hela ägarens liv. Även hästens licens gäller hela livet, för hästen. Visst är det praktiskt?? Varför kunde det inte vara lika lätt med ryttarlicensen?

KL

Grönt kort, kan man ha det som används vid hoppning och dressyr också? Eller måste man ha ett speciellt distans-grönt kort?

Det är samma gröna kort som man har för alla grenar som ligger under Svenska Ridsportsförbundet.
Det enda speciella för distansen är Tävlingsboken, som du behöver fr o m Clear Round-klass.

ang papper och licenser o.s.v. behöver man Tävlingsbok också för PP-klass? vart får man tag i den?

Gula boken hittar du på ridsportförbundets hemsida. Du betalar in 40:- på ett bg konto och fyller i hästens namn, ev hästlicens så kommer den på posten inon två veckor.

/Linnea

Räcker det med Lokallicens på Provapå vid Bergaritten?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 040
Senast: shebeen
·
Mat Tänkte ge mig på att testa nävgröt, Mårbackakaka, osv och behöver då skrädmjöl. Lokala Willys har ett stort antal olika mjölsorter, men...
Svar
12
· Visningar
1 106
Senast: Lenita
·
Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 898
Senast: SiZo
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 661
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar