Berätta om era busiga hundar....

Angelina

Trådstartare
Igår höll jag på att bli tokig på min 8-månaders golden-tik. När jag gick ut från köket hörde jag hur det började slafsa, springer dit och inser att min hund sträckt sig ner i diskhon och hittat lite goda matrester där. Eftersom hon insåg att jag kom, hoppde hon ner och tappade en del på dörrar och golv. För att få städa i lugn och ro stängde jag in henne i vardagsrummet. När jag sen öppnar dörren för att släppa ut henne står hon i soffan (som hon vet är förbjudet)...
Just då kände jag att jag inte ville ha någon hund!!!

Hon är oftast snäll men ibland är det som om djävulen flyger i henne!

Så berätta om era busiga hundar så kan jag tänka på det när jag har lust att sälja min hund. Det kanske känns lite lättare tänkte jag:o .
 
Sv: Berätta om era busiga hundar....

Min kille har tvångstankar om att demolera alla sina leksaker ner i minsta lilla bit.
Har inte hittat en enda leksak som han inte lyckats mala ner till små små fliser som ligger i hela lägenheten.:( Han tycker att det är det roligaste som finns att förstöra. Som TUR är så gör han nästan :angel: bara det med sina leksaker.

Några förslag på hållbara leksaker? Kan inte köpa något till honom som kan vara farligt att svälja... typ gummi och sånt.

När han var mindre och var hemma själv brukade han passa på att hämta disk i diskhon när matte varit slarvig och inte diskat och sedan placera ut dem i hela lgh. Tunga saker var det också som stekjärn och ungssäkra formar. Han bet dock inte i sönder dem av ngn anledning.
 
Sv: Berätta om era busiga hundar....

Min kille har tvångstankar om att demolera alla sina leksaker ner i minsta lilla bit.
Har inte hittat en enda leksak som han inte lyckats mala ner till små små fliser som ligger i hela lägenheten.:( Han tycker att det är det roligaste som finns att förstöra. Som TUR är så gör han nästan :angel: bara det med sina leksaker.

Några förslag på hållbara leksaker? Kan inte köpa något till honom som kan vara farligt att svälja... typ gummi och sånt.

När han var mindre och var hemma själv brukade han passa på att hämta disk i diskhon när matte varit slarvig och inte diskat och sedan placera ut dem i hela lgh. Tunga saker var det också som stekjärn och ungssäkra formar. Han bet dock inte i sönder dem av ngn anledning.
 
Sv: Berätta om era busiga hundar....

Våran lilla Tuffe gjorde en ganska motbjudande sak häromdagen. Jag släppte ut honom på tomten på kvällen för att han ville ut. Hade glömt slänga bajspåsen från tidigare promenad och ställt den vid dörren - för att det inte skulle börja lukta så flyttade jag ut den till ståra sophögen på tomten för att ta den morgonen därpå. 2 minuter senare kommer hunden in, smaskar och luktar riktigt äckligt.

Han sov inte i sängen den natten.

Inte förrän dagen därpå kom jag på vad han hade gjort då jag hittade bajspåsen fint uppriven och helt tom.

Hundar är äckliga djur ibland... :cool:
 
Sv: Berätta om era busiga hundar....

Jag höll på att gör frukost, var försenad som vanligt, gör några mackor, lägger dom på bordet och går i väg för att hämta något. Jag kommer tillbaka lagom att se min stora hund, som är i bordshöjd klippa båda smörgåsarna i en enda stor tugga... :mad: Han brukade göra likadant när han har druckit, han är ju lite skäggit så han dreglar ganksa mkt, då släpar han liksom huvudet mot bordet så det blir långa slemspår. Den andra hunden, en labbe, brukade välta ner ALLA blomkrukor på undervåningen när hon blev ensam, sen släpade hon ut mattorna från köket till tvättstugan och bäddade framför torktumlaren och så låg hon där tills man kom tillbaka hem igen.
 
Sv: Berätta om era busiga hundar....

*moahaha* Bara åtta månader gammal... You haven't seen nothing yet...! :D
(Sitter med goldentik 15 månader.)

Billie har grävt två hål i väggen (?!) i hallen, tuggat sönder en golvlist, tuggat sönder nederkanten på en garderob. Ätit skit (när hon var mindre), fällt en fyllgubbe i centrum, dragit omkull matte i kopplet på träning, ätit/malt sönder oräkneliga räkningar vilket resulterat i påminnelser och inkassoföretag som knackat på. En gång fick jag en postgirocheck på 750kr som hon åt upp. Som TUR var hittade jag ett litet slemmigt hörn på golvet och lyckades tyda vad det var, annars hade jag nog aldrig vetat om de pengarna... Hon har hoppat och repat pappas bil (lyckosamt nog jobbar han som lackerare och har egen verkstad), hon har skrämt en hel hög med barn i sin iver att få leka trots att jag aldrig ens släppt fram henne till dessa barn. Jagat hästar i hagen och "kärleksbitit" min f.d. medryttarhäst på mulen (han blev inte imponerad...). Hon har skitit på min balkong fyra gånger (tur att jag bor på bottenvåningen och kan ösa så mycket vatten jag vill).

Ja ska jag sluta eller fortsätta....?? :p

Jag har också varit så nära så nära att omplacera min hund, men tack vare stöd och hjälp så har jag orkat stå ut och nu ser jag ljuset i slutet på tunneln.
Så stå ut du också, det lugnar sig framöver. Och gör hon inget värre än snattar matrester och hoppar i soffan så har du det ganska lungt tycker jag. ;)
 
Sv: Berätta om era busiga hundar....

*moahaha* Bara åtta månader gammal... You haven't seen nothing yet...! :D
(Sitter med goldentik 15 månader.)

Billie har grävt två hål i väggen (?!) i hallen, tuggat sönder en golvlist, tuggat sönder nederkanten på en garderob. Ätit skit (när hon var mindre), fällt en fyllgubbe i centrum, dragit omkull matte i kopplet på träning, ätit/malt sönder oräkneliga räkningar vilket resulterat i påminnelser och inkassoföretag som knackat på. En gång fick jag en postgirocheck på 750kr som hon åt upp. Som TUR var hittade jag ett litet slemmigt hörn på golvet och lyckades tyda vad det var, annars hade jag nog aldrig vetat om de pengarna... Hon har hoppat och repat pappas bil (lyckosamt nog jobbar han som lackerare och har egen verkstad), hon har skrämt en hel hög med barn i sin iver att få leka trots att jag aldrig ens släppt fram henne till dessa barn. Jagat hästar i hagen och "kärleksbitit" min f.d. medryttarhäst på mulen (han blev inte imponerad...). Hon har skitit på min balkong fyra gånger (tur att jag bor på bottenvåningen och kan ösa så mycket vatten jag vill).

Ja ska jag sluta eller fortsätta....?? :p

Jag har också varit så nära så nära att omplacera min hund, men tack vare stöd och hjälp så har jag orkat stå ut och nu ser jag ljuset i slutet på tunneln.
Så stå ut du också, det lugnar sig framöver. Och gör hon inget värre än snattar matrester och hoppar i soffan så har du det ganska lungt tycker jag. ;)


HAHA låter kul nær man læser det,men kanske itne lika kul att att ha en dogg som gør så =) men det låter før hærligt <=)
 
Sv: Berätta om era busiga hundar....

HAHA låter kul nær man læser det,men kanske itne lika kul att att ha en dogg som gør så =) men det låter før hærligt <=)

Ja innan jag skrev det där tyckte jag att jag ändå haft det rel. lätt med min hund, dvs hon har inte haft sönder så mycket (hon har ju varit jobbig på annat vis istället). Men när jag såg det uppradat sådär allt hon gjort så tappade jag nästan hakan lite... Har det verkligen varit så mycket...?? Och ändå har jag inte räknat upp allt. :crazy:

Tillägg: Men det är iaf en glad skit till hund! ;)
 
Sv: Berätta om era busiga hundar....

Våran hund får fnatt ibland.... Har rensat hallen ifrån lister, söndertuggade (i o för sig inte så fina innan),knaprat lite på ett skåp i hallen, tuggat sönder en mobilladdare, skadat en digitalkamera som går att använda (tur !),förstört 2 fjärrkontroller en till tv:en en till boxer (som vi nu har stort problem med att hitta ny till, går ej med universalfjärrkontroll!) Fast vi ger henne ben när vi jobbar samma tider blir det någon enstaka gång att hon får tag i något som hon absolut INTE ska bita på !!!! Blir man tokig eller ? Bara att stoppa undan allt som tänkas kan. Att hon får tag i något olämpligt händer väldigt sällan men är väldigt kostsamt. Annars sköter hon sig, är bara 11 månader, hoppas det blir bättre ! Hon är inte ensam många timmar så vi ser framåt.......
 
Sv: Berätta om era busiga hundar....

Skoj att läsa denna tråd. Ni får min tax att verka vara en riktig ängel. Hon äter bara barnens dockor och är en ögontjänare som tar från bordet när man tittar bort. Men det är saker man kan åtgärda. Alla dörrar och lister är hela. Utom där min 10 årige pojk varit framme
 
Sv: Berätta om era busiga hundar....

Oj, din golden har haft fullt upp!!! Jag förstår att det inte alltid varit så roligt men det är svårt att inte skratta åt det du skriver *förlåt* (jag kan se hunden "in action").

Jag har väl varit bortskämd med supersnälla hundar och nu har jag en som är aningen busigare och piggare (och gladare). Omplacering har jag nog inte tänkt men jag kan bli så himla arg på henne... Hon är så duktig på att göra de dumma sakerna när man vänder ryggen till, hon är världens ögontjänare och det gör mig skitförbannad. Så länge jag plockar undan saker jag tror att hon finner intresse i fungerar det, men jäklar om jag råkar glömma nånting. Jag har ju barn också och det försvårar ju en del...

Men hon är en superfin hund och kommer säkert att bli riktigt trevlig med lite "vägledning"!!

Lycka till med din buse också!!!
 
Sv: Berätta om era busiga hundar....

Tack till er alla, nu har jag lite att tänka på när jag blir sådär arg och uppgiven.

Svårast är väl att få hundar att sluta stjäla mat, det är ju så direktbelönande. Det bästa hade väl varit om hon aldrig fått chansen att hitta något (men hur lätt är det när man har barn och kanske inte alltid har det städat på diskbänken).

Vi får kämpa vidare med våra älskvärda "odjur" !
 
Sv: Berätta om era busiga hundar....

En släkting till mig hade en matstjälande hund en gång. Hon iscensatte ett litet attentat... :angel:
När hunden skulle precis till att sno den där läckra köttbullsmackan från bordet så vällte en hink med kallt vatten över henne. Bakom hörnet stod "matte" med ett snöre i handen.... :devil: Hunden gjorde inte om det igen.
 
Sv: Berätta om era busiga hundar....

Lagotton brukar (när hon är på sitt speciella humör eller har tråkigt och vill få fart på oss) gå runt i lägenheten och titta överallt efter något förbjudet hon kan komma åt. Jag har (efter ca 1½ år) börjat lära mig lägga undan saker, men inte alltid...
Idag åt hon tex. upp en bit hushållspapper (sån där vanlig storlek man river av vet ni).

När hon var yngre (har inte hänt på ett par månader) gick hon in i badrummet och tog tag i toapappret och drog ut det över hela lägenheten...Mindre roligt att ta reda på, men rätt komiskt såhär efteråt.

Hon kollar ofta på bordet om det finns nåt ätbart...Har försökt skrämma henne en gång (slog ihop kastrull och lock) och den gången blev hon rädd, men redan samma dag var hon tillbaka med näsan på bordet.

Och nej, hon är inte bara busig, hon är väldigt gosig och underbar också!
 
Sv: Berätta om era busiga hundar....

Min kille har tvångstankar om att demolera alla sina leksaker ner i minsta lilla bit.
Har inte hittat en enda leksak som han inte lyckats mala ner till små små fliser som ligger i hela lägenheten.:( Han tycker att det är det roligaste som finns att förstöra. Som TUR är så gör han nästan :angel: bara det med sina leksaker.

Några förslag på hållbara leksaker? Kan inte köpa något till honom som kan vara farligt att svälja... typ gummi och sånt.

När han var mindre och var hemma själv brukade han passa på att hämta disk i diskhon när matte varit slarvig och inte diskat och sedan placera ut dem i hela lgh. Tunga saker var det också som stekjärn och ungssäkra formar. Han bet dock inte i sönder dem av ngn anledning.

Den enda "leksak" min hund kan ha är tråkiga stora märgben. De är tunga och hundra gånger per dag råkar man slå tårna i dem. Allt annat jag provat har inte funkat för hon har ätit upp dem (det märktes redan andra veckan vi hade henne att hon var en "sån" hund).
 
Sv: Berätta om era busiga hundar....

En släkting till mig hade en matstjälande hund en gång. Hon iscensatte ett litet attentat... :angel:
När hunden skulle precis till att sno den där läckra köttbullsmackan från bordet så vällte en hink med kallt vatten över henne. Bakom hörnet stod "matte" med ett snöre i handen.... :devil: Hunden gjorde inte om det igen.

Jag såg ett sånt attentat för några veckor sedan!! Jag var ute med hundarna och gick förbi ett hus där det stod en fastbunden hund och kikade fram vid knuten. Så började hunden skälla och plötsligt såg kom en massa vatten över hunden!! Den blev tyst och jag tyckte rätt synd om hunden för det var ganska kyligt ute.

Om man skulle testa det inne blir det ju en del vatten att ta reda på men det kanske skulle fungera??!
 
Sv: Berätta om era busiga hundar....

Jag har också en golden, fast en hane på 5 månader. Han hittar väl på lite hyss titt som tätt.
En dag när jag kom hem hade han ätit upp en toarulle så hela golvet såg ut som en pappersfabrik. En annan gång hade han slaktat min brors toffel när jag vaknade på morgonen.

För att vara en valp tycker jag han är ganska lugn att ha och göra med.. Utomhus är det dock en annan femma, såhär ser det ut då :angel:
http://media.putfile.com/En-galen-felix
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 192
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 504
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 674
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 444
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp