Berätta om ditt/ert stall!

Sv: Berätta om ditt/ert stall!

Vart står hästen(län?)?
utanför rolfstorp utanför varberg i halland
Vad betalar ni i kallhyra?
ingenting
Foder?
krafft vilket vi betalar
Strö?
halm och spån vilket vi betalar lite på då och då
Hö?
ensilage vilket vi är med och betalar min hästs del på
Hovslagare?
Hur många hagar? Hur stora? Går var och en själva eller fler?
två "huvudhagar" som är mycket stora och kuperade, min häst går med en nordsvensk och i den andra hagen går tre halvblod
Vad har ni för träningsmöjligheter?
(ridhus,paddock,kör/ridvägar,tränare mm) Vad betalar du för en lektion? Hur lång är den och rider du själv eller flera samtidigt?
Och om det är normalpris för att vara just där ni bor och tycker du det är dyrt/billigt?
vi har paddock utanför stallet och ca 200 meter bort har vi ett ridhus och ännu en paddock så bra möjligheter för träning finns. dock försekommer inte så mycket träning där och man får själv ordna med sånt. man kan iallafall få privatlektioner rätt enkelt
Hur många hästar har ni?
jag har en häst, i stallet står fem hästar
Tävlar ni? Hur mkt?
nej, inget..eller jag var med på en distansclear round i somras
Ja och alla andra kostnader som träning, och hyra transport (om ni inte har egen)
vi har egen transport men den är inte så mycketatt komma med
Vad ingår i stallet (fodringar,utsläpp,insläpp mm) ?
min häst står där på helinackodering så allt ingår när jag pluggar. på sommaren o när ja komemr hem ingår inte mockning. allt annat ingår men jag brukar hjälpa stallägaren när jag är hemma eftersom vi står där gratis
Har ni tillgång till bra sommarbete,skickas de iväg, eller tränas de som vanligt (står inne på nätter osv.?)
japp, vi har sommarbete runt knuten på stallet ungefär..det är kanske en km dit men det rider mn lätt fram o tillbaka..hästarna står ute på natten under sommaren
Trivs du i stallet?
jag stormtrivs verkligen inte men det går an nu när jag pluggar och inte är hemma så ofta
Rider du ut/tränar/tävlar med/samtidigt som de i stallet?
rider med stallägaren ibland men hon är rätt tråkig att rida med, ska alltid bara skritta ungefär
Vad skulle du vilja ta bort/ändra/ta dit för ngt för att det skulle vara "perfekt"?
skulle vilja ändra på, ta bort o lägga till väldigt mycket för att allt skulle vara perfekt. önskar att jag fick betala så jag liksom även hade haft rätt att bestämma lite eller ställa krav

Vart står hästen(län?)?
I skällinge, som ligger i Halland
500 kr
Foder?
ca 400 kr/månaden
Strö+Hö?
400 kr/mån
Hovslagare?
560kr/moms
Hur många hagar?
3 st
Hur stora?
rasthagar
Går var och en själva eller fler?
Mina två går för sig själva..
Vad har ni för träningsmöjligheter? (ridhus,paddock,kör/ridvägar,tränare mm) Vad betalar du för en lektion? Hur lång är den och rider du själv eller flera samtidigt?
Och om det är normalpris för att vara just där ni bor och tycker du det är dyrt/billigt?
Jag håller på med trav, så träningsmöjligheterna är utmärkta
Hur många hästar har ni?
6 hästar
Tävlar ni? Hur mkt?
när vi kommer med i lopp!

Ja och alla andra kostnader som träning, och hyra transport (om ni inte har egen)
200 kr/resa
vi turas om
Har ni tillgång till bra sommarbete,skickas de iväg, eller tränas de som vanligt (står inne på nätter osv.?)
Jag kommer att ha tillgång till bete....
Trivs du i stallet?
jäpp
Nej
Vad skulle du vilja ta bort/ändra/ta dit för ngt för att det skulle vara "perfekt"?
Kan inte ha det bättre

Vart står hästen(län?)?
blekinge

600:-

Foder?
köper de hos lantmännnen o en bonde...1 kr/kg för havret o 100:- kg / basic.

Strö?
sågspån ingår i kallhyran

Hö?
2 kr kg

Hovslagare?
en i stallet verkar min hästs hover( hon e barfota)

Hur många hagar?
1 vinetrhage, 4 sommar hagar

2 ston i en hage,,1 sto o 2 vallakcer i en annan hage

Vad har ni för träningsmöjligheter?
belyst liten paddock,

jag tycker att de jag betalar e helt rimligt

Hur många hästar har ni?
Jag har 1

Tävlar ni? Hur mkt?
nej jag tävlar aldrig!

typ allt , jag fodrar ngn helg ibland

vi har 4 asfina sommarahge 1 km där ifrån o de står ute på nätterna

Trivs du i stallet?
Ja, jag trivdes mycket bra

jag rider ut med dom andra i stallet, har en häst som inte går ut sj!

skulle velat ha ett ridhus+ uppvärmt rum!

Får väl svara själv bara för att jag har så tråkigt :smirk:

Vart står hästen(län?)?Halland
Vad betalar ni i kallhyra?500.-/box kanske snart ska hyra stallet för 2500:-
Foder? 217:-
Strö? 250:-
Hö? Allt från 372-620:-
Hovslagare? Verkning 250:- skoning 775:-
Hur många hagar? Hur stora? Går var och en själva eller fler?4 stora hagar vi får använda, de är iaf minst 1 ha/hage, alla går tillsamman såvida det inte blir för mkt bråk
Vad har ni för träningsmöjligheter(ridhus,paddock,kör/ridvägar,tränare mm)Bara massa ridvägar, ca. 500 m till paddock
Vad betalar du för en lektion? Hur lång är den och rider du själv eller flera samtidigt?för 45 min rider jag själv (har fått den turen annars rider man 2 och 2) för 130:-
Och om det är normalpris för att vara just där ni bor och tycker du det är dyrt/billigt?Hyfsat.Kallhyran brukar vara billigare eller så ingår det mer
Hur många hästar har ni?Jag äger två, en är utlånad.Den kommer dock hem snart och har ev föl i magen + en annan ponny som kommer, så ja snart 4 hästar...
Tävlar ni? Hur mkt?Nej ingenting faktiskt

Ja och alla andra kostnader som träning, och hyra transport (om ni inte har egen)Hyr transport heldag för 200:- ?
Vad ingår i stallet (fodringar,utsläpp,insläpp mm) ?Utsläpp
Har ni tillgång till bra sommarbete,skickas de iväg, eller tränas de som vanligt (står inne på nätter osv.?)De går ute dygnet runt, rids som vanligt.Finns bra bete här
Trivs du i stallet?Ja
Rider du ut/tränar/tävlar med/samtidigt som de i stallet?Rider helst själv, funkar bäst så
Vad skulle du vilja ta bort/ändra/ta dit för ngt för att det skulle vara "perfekt"?Större hagar, en paddock som gärna får vara belyst, att det skulle vara lite närmre...

Vart står hästen(län?)?
*Östergötland
*eget stall, dvs högre kostnader för räntor/amortering
Foder?
*Fibergi låg 150 kr/säck, Krafft protein 360 kr/säck, Blå miner ?, fosforbalans ?
Strö?
*Halm 6 kr/bal ca 10 kg, köps av grannen
Hö?
* Ca 2 kr/kg, köps från en kompis med för stor vall...
Hovslagare?
*Bäst i Sverige! :love:
Hur många hagar?
*2 vinterhagar, 2 sommarhager
Hur stora?
*Vinterhagarna ca 0,5 ha var, sommarhagarna ca 1 ha var.
*Har två ponnies som går tillsammans
Vad har ni för träningsmöjligheter? (ridhus,paddock,kör/ridvägar,tränare mm)
*egen sandbana 20x40, 5 ridhus inom 1 mils omkrets, bra ridvägar, grannen har alltid en träda, dotter som är utbildad ridledare...
Vad betalar du för en lektion? Hur lång är den och rider du själv eller flera samtidigt?
* 0 kr, rider ensam
*Måste väl anse att det är billigt...
Hur många hästar har ni?
*2
Tävlar ni? Hur mkt?
*Bara mot mig själv än så länge
*Egen transport, den är dock inte gratis...
*Allt, morgonfodring/täckespåtagning 06.00, utsläpp/hö 7.30, lunch i hagen ca 13.00, insläpp/fodring/täckesavtagning 17.30, nattfodring 21.00.
*Har bra sommarbete hos grannen, ser hagarna från mitt köksfönster, Pållarna går ute dygnet runt men rids/körs hela sommaren, här får de vintervila istället!
Trivs du i stallet?
*JA!
*Här finns bara jag...
*Det enda som saknas är mark! Skulle vilja ha sådär en 6 ha...Nu har jag världens bästa granne som inte har några egna djur så sommarbete är inget problem. Har även min sandbana på hans mark.
//marti

Vart står hästen(län?)? I Jönköpings län, Gislaveds Kommun
Vad betalar ni i kallhyra? Inget, har eget stall
Foder?inte en aning. 200-500 kr i månaden kanske?
Strö? ca 1000 kr (plastade balar, Granngården)
Hö? ca 500 kr
Hovslagare? ca 700 kr
Hur många hagar? 6 st
Hur stora? Varierande, ca 15 tunnland var
Går var och en själva eller fler? Dom går tillsammans
Vad har ni för träningsmöjligheter? (ridhus,paddock,kör/ridvägar,tränare mm) Sand och gräspadock, ca 2 km till ridhus, långa ridvägar/stigar 3 km till badsjö
Vad betalar du för en lektion? för privat lektion 200 :-
Hur lång är den och rider du själv eller flera samtidigt? Jag rider själv i en halvtimme, egen uppvärmning och "avridning"
Och om det är normalpris för att vara just där ni bor och tycker du det är dyrt/billigt? För den tränare jag ahr är det ganska billigt.. :)
Hur många hästar har ni? 2 st, snart fyra
Tävlar ni? Gjorde innan ponnyn blev skadad
Hur mkt?ca 2 helger i månaden

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 590
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 297
Senast: escodobe
·
R
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 185
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 779
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar