Sv: berätta om dej!
Jag: började med shetlandsponny när jag var 9 år, fortsatte med fjording och sen blev det travhästar vid 13 års ålder. Vid 22 års ålder hade jag islandshäst ett tag och då hade jag börjat gå över mer och mer till klassisk ridning och sen distans. Köpte min arab när jag var 23 (1998) och nu tränar och tävlar vi distans och western. Har varit NH:are sedan 1997.
Spirre: arabvalack född 1995, skimmel, 156 hög, e. Ibn Halim, ue. Hadban Blue. 75 % egypt, resten lite blandat. Väldigt kvadratisk med långa ben och kort rygg. Mycket känslig, intelligent och smidig, välbalanserad. En gentleman enligt mina stallkamrater. Arbetsvillig. Högt ansatt hals och har tendens att bli stjärnkikare. Något "skyggig" och har stark flockkänsla. Mycket energisk och vallar gärna andra hästar i hagen.
Bild på oss till vänster och på min hemsida:
http://hulkki.z.se/spirre
Träningsform? Tja, grunden utgår från så god ridning jag möjligen kan lära mig, dvs en blandning av idéer från NH, klassisk dressyr och western. Min filosofi är att grunden är viktigast och att den är lika oavsett gren. Tränar mestadels varannan dag då Spirre är uppe i kondition. Blandar distans- och westernträning, hoppar ibland, tömkör ibland.
/Camilla