Beräknad mankhöjd?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare kajsalisah
  • Startdatum Startdatum
K

kajsalisah

Jag har en drygt 1-årig shetland som nu är ca. 93 cm. Hon är mycket större än sina jämnåringa "kompisar".

Hur kan jag uppskatta hur hög hon kommer att bli? Hon är e. 107cm och u. 100 cm.

Hoppas någon kan svara eller vet var jag kan ta reda på det någonstans.

Sv: Beräknad mankhöjd?

En shettis växer mycket det första 1-2 åren sen är dom "färdigväxta", men räkna med ett par cm till i alla fall

Men jösses - bara ett par cm!! Jag hoppas på att hon växer 7-10 cm till, minst! :confused:

Jag är inte så jätte ducktig på hur mycket dom växer, men har sett på mina att dom är ganska "klara" i tidig ålder.

Har en två årig shettis till granne och hon ser "klar" ut.

Jag tror inte att hon växer så mycket till. Ett par cm kanske, beror ju också på om hon utvecklats "normalt" innan.

köpte min Hero när han var 8 mån. då var han runt 85-90 cm.
nu som 3,5 år är han 100 cm. kommer kanske växa lite till men han har inte växt så mkt på ett år nu...

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Hermelin
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 631
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 848
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 623
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka