Beräknad fölning?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare dramatik
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 84
  • Visningar Visningar 6 269

dramatik

Trådstartare
Tänkte att vi kunde skriva när våra ston beräknas föla och se om det kanske är någon/några som är beräknade till samma dag?

Mitt sto är beräknad till den 18:e April 2007

Sv: Beräknad fölning?

Tänkte att vi kunde skriva när våra ston beräknas föla och se om det kanske är någon/några som är beräknade till samma dag?

Mitt sto är beräknad till den 18:e April 2007

Men så festligt! Min är också beräknad till den 18:e April-07.
Vi får väl bita ikapp på våra naglar när det närmar sig:D

Ja verkligen...haha...
Tycker att alla ligger väldigt nära varandra av dem som skrivits här hittills faktiskt...:bump:

"kl"
Mitt sto betäcktes den 6 maj och tog sig direkt. :)
Har en väldigt trött hjärna, kan nå´n tala om när det är dags för fölning?

Jag har fyra ston som förhoppningsvis nedkommer med var sitt friskt föl 2007..och planeringen ser ut såhär;

18 april
25 april
9 juni
9 juni

Min lilla gumma är beräknad till 13 maj :bump: :bump:

Hade inte varit dumt med lite vår nu, det är ju sååå länge kvar! Längtar!!!

Vårat sto får sent i år, men det blir hennes sista föl.
Beräknad föla 1/7. Alla hennes tidigare har varit april-föl.

Welsh mountainföl Ekbäckens Savoy x Ekbäckens Nypon beräknas födas hos Stuteri Exzentric 15 april 2007.

Jag har två ston som båda beräknas föla den 26 april och ett den 7 maj. Så månadsskiftet april/ maj blir hektiskt för mig. Har bara en övervakningskamera, så vi får se om jag lyckas rikta in den på rätt box :smirk:

Alicija ox beräknas föla den 12 mars.
Wazilia ox beräknas föla den 22 maj.
Sedan så står det ett QH sto här som skall föla midsommarhelgen.

Araberna är betäckta med våran egen hingst och QH stoet är dräktig med Coco Skunk.

Senast ändrad:

Samma bekymmer här, bara en övervakningskamera och stona ska föla 11 och 13 juni.... hm, får nog bli övernattning i stallet.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 431
Senast: cili
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: Freazer
·
Avel Hur snabbt efter fölning börjar ni rida era ston? Om de vart ridna under tiden lätt o är något äldre. Mitt sto är 15 och blir hennes...
Svar
11
· Visningar
1 471
Senast: Teilani
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
940
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka