A
anni0001
Hej
Vi har nyligen renoverat ett kostall till häststall. Har byggt (enligt konstens alla regler, lagar och mått) 2 boxar där mina två egna hästar står men har även fått förfrågningar om jag vill ta emot inackorderingar (dvs bygga två boxar till eftersom det är vad som ryms för närvarande)
Hur i hela friden beräknar man vad man ska ta i stallhyra?? Är så mkt mer än "bara" höpris, spånkostnader osv.
Det som finns/erbjudes är
Box med vattenkopp
Ut-insläpp
Morgon, lunch, middag och nattfodring
Lägga på täcke på morgonen, ta av på kvällen
Spån
Hö
Fina hagar (18 ha mark att ta hö och bete på)
"ligghall" på 30 kvadrat både sommar och vinter (beteshagen sammansluts med vinterhagen så de kan ta skydd mot sol eller snöstorm)
Chans att hänga upp täcken mm på tork (+ skåp för sadel, träns mm)
Till sommaren byggs 20x40 paddock, belyst
Uppvärmd sadelkammare (STOR!)
Duschplats för hästarna
Massa fina ridvägar
1 mil till ridhus eller 2 mil till ridklubb m ridhus
Man måste ha bil för att ta sig hit om man inte får åka med skolbussen men då måste man få hämtning sedan
Bor i Hälsingland, ute på landet
Kommer ta eget hö när bondens arrendetid går ut.
Kan erbjuda mig att mocka (mot betalning) och fixa korn, havre, betfor om man önskar - annars får de fixa kraft själva.
*förvirrad*
Vi har nyligen renoverat ett kostall till häststall. Har byggt (enligt konstens alla regler, lagar och mått) 2 boxar där mina två egna hästar står men har även fått förfrågningar om jag vill ta emot inackorderingar (dvs bygga två boxar till eftersom det är vad som ryms för närvarande)
Hur i hela friden beräknar man vad man ska ta i stallhyra?? Är så mkt mer än "bara" höpris, spånkostnader osv.
Det som finns/erbjudes är
Box med vattenkopp
Ut-insläpp
Morgon, lunch, middag och nattfodring
Lägga på täcke på morgonen, ta av på kvällen
Spån
Hö
Fina hagar (18 ha mark att ta hö och bete på)
"ligghall" på 30 kvadrat både sommar och vinter (beteshagen sammansluts med vinterhagen så de kan ta skydd mot sol eller snöstorm)
Chans att hänga upp täcken mm på tork (+ skåp för sadel, träns mm)
Till sommaren byggs 20x40 paddock, belyst
Uppvärmd sadelkammare (STOR!)
Duschplats för hästarna
Massa fina ridvägar
1 mil till ridhus eller 2 mil till ridklubb m ridhus
Man måste ha bil för att ta sig hit om man inte får åka med skolbussen men då måste man få hämtning sedan
Bor i Hälsingland, ute på landet
Kommer ta eget hö när bondens arrendetid går ut.
Kan erbjuda mig att mocka (mot betalning) och fixa korn, havre, betfor om man önskar - annars får de fixa kraft själva.
*förvirrad*